شناسهٔ خبر: 25028 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

سکونت ۴۵۰ هزار شهروند کردستانی در بافت‌های ناکارآمد

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وجود ۷ شهر ناکارآمد گفت: ۹۶۰ هزار نفر در این ۷ شهر زندگی می‌کنند که ۵۰ درصد جمعیت آنها در بافت‌های ناکارآمد وحاشیه نشین ساکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی با تاکید بر این که اعتقاد ما کمک به مدیریت شهری است گفت: هدف همه تعامل و همکاری میان حوزه راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان است و از تمام توان خود در این مسیر استفاده می‌کنیم.

وی تسویه مطالبات شورا و شهرداری سنندج از راه و شهرسازی را نخستین برنامه این مجموعه عنوان کرد و افزود: ۴۳ درصد از تعهدات خود را انجام داده‌ایم و برای اجرای سایر تعهدات نیز به شیوه‌های خاص عمل خواهیم کرد.

ملکی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از مساحت کل شهرهای استان در حوزه بافت فرسوده است، تصریح کرد: برچیدن هلال فقر در شهر سنندج نیازمند برخورداری از قدرت بالای مدیریت شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تاکید بر لزوم نگاه کلان و توسعه‌ای برای ۱۰ سال آینده شهر سنندج گفت: مجموعه راه و شهرسازی کردستان آماده واگذاری زمین طبق شرایط به سرمایه‌گذاران در اراضی داخل حریم و یا محدوده شهرها است.

نظر شما