شناسهٔ خبر: 25034 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

واگذاری بیش از ۳۰ هزار واحد باقی مانده پردیس در آینده نزدیک/ خبرهای خوب درباره افتتاح واحدهای فاز ۸ پردیس/ دریافت اعتبار هزار میلیارد تومانی برای تاسیسات زیربنایی و رونمایی

محسن نریمان در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علت تاخیر در بهره‌برداری ۴۵۵۰ واحد فاز ۱۱ پردیس این بود که ما موظف هستیم تا تمامی واحدهای مسکن مهر را با خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل متقاضیان دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان امروز ۲۸ تیرماه در مراسم افتتاح ۴ هزارو ۵۵۰ واحد مسکن مهر فاز ۱۱ محله ایران‌شهر شهرجدید پردیس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر بیشترین واحدهای مسکن مهر کشور در دو شهر جدید پرند و پردیس واقع شده‌اند که تاکنون پیشرفت فیزیکی آنها به مرز بالای ۸۵ درصد رسیده است. فاز ۱۱ شهر جدید پردیس که امروز مرکز محله آن را با از ۴ هزار و ۵۵۰ واحد و همچنین تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی افتتاح کردیم دارای ۳۵ هزار واحد است که تلاش داریم بقیه آنها را به زودی به مالکان‌شان واگذار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی رویکرد اصلی خود در افتتاح مرکز محله اعلام کرد و گفت: زمان این افتتاح به آن دلیل به تعویق افتاد که ما امروز شاهد بهره برداری از تمامی خدمات و نیازهایی باشیم که یک ساکن برای زندگی در این منطقه به آن نیاز دارد. قطعا حضور خود افراد در این منطقه باعث رفاه بیشتر خواهد شد.

نریمان با بیان اینکه فضاهای سبز، واحدهای خدماتی و تجاری در محله ایران‌شهر به روش تهاتر و مشارکت با بخش خصوصی ساخته شده است گفت: ما هم اکنون آمادگی کامل داریم تا واحدهای افرادی را که تسویه حساب کرده‌اند را در این منطقه به آنها تحویل دهیم. طبیعی است که در این مسیر مشکلاتی بوجود آید اما شرکت عمران شهرهای جدید رفع تمامی مسائلی را که از حقوق شهروندی ساکنان به شمار رفته تا جایی که در شرح وظایف شرکت مادر باشد را برعهده خواهد گرفت.

این مقام مسئول در خصوص افزایش تسهیلات برای واحدهای مسکن مهر در کشور اعلام کرد: هم اکنون در حال پیگیری پروژه‌هایی که مشکلات مالی دارند هستیم که افزایش تسهیلات نمونه‌ای از آن است.

وی درباره وضعیت ساخت و ساز در فاز ۸ شهر جدید پردیس بیان کرد: روز گذشته قرار بود جلسه‌ای ویژه برای این موضوع برگزار شود که با انجام مقدمات افتتاح امروز محله ایران‌شهر مصادف شد اما اجرای عملیات و افتتاح واحدها را در فاز ۸ نیز در برنامه خود قرار داده و خبرهای خوشی را برای اینکه افتتاح مرکز محله‌ای دیگر در این منطقه داشته باشیم به همراه داریم. هم اکنون نیز کارشناسان ما در شرکت عمران در حال بررسی قیمت نهایی واحدها بوده و سعی دارند در حد وسع متقاضیان به عدد و ارقامی مناسب دست پیدا کنند. همانطور که می دانید واحدهای مسکن مهر از تسهیلات بانکی و آورده های مردمی ساخته می‌شوند، ما نیز در این مسیر نظارت و حمایت کافی برای جلوگیری از وارد شدن زیان هم از سوی متقاضیان و هم پیمانکاران خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که برنامه دولت یازدهم در خصوص برداشت ۸۰۰ میلیارد تومان از حساب متقاضیان برای ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی طبق مصوبه دولت قبل چیست گفت: برای آن دسته از افرادی که طبق مصوبه صریح دولت قبل این اقدام انجام شده است کاری نمی‌توانیم بکنیم ولی در ادامه این روند را کاهش داده و اخیرا از طریق تهاتر و سیستم‌های مالی نوین در حال ارائه تسهیلات هستیم. هم اکنون در حال اخذ هزار میلیارد تومان از بانک برای گرفتن اعتباری جهت ساخت تاسیسات زیربنایی و رونمایی شهر جدید پردیس هستیم. طبیعی است که اگر قصد داشتیم این مبالغ را از آورده های مردمی تامین کنیم ارقامی قابل تحمل نبود. در هر صورت دولت فعلی از منابع داخلی برای ساخت این تاسیسات استفاده می کنند.

نریمان با تاکید براینکه هزینه کردن برای این خدمات در سایت های مسکن مهر ارزش افزوده هر واحد را بالا می‌برد گفت: ارزش واحدهای مسکن مهر به خدمات جنبی آنهاست. شرکت عمران شهرهای جدید از طریق تهاتر و مشارکت با بخش های خصوص تلاش دارد تا تمامی این خدمات را به نحو احسنت در این سایت ها اجرا کند، بدون شک شهر جدید پردیس با امکاناتی که قرار است از آنها برخوردار شود به شهری کاملا استاندارد تبدیل خواهد شد. با وجود تمامی تاخیراتی که داشتیم ولی اقبال از سوی مردم برای تحویل گرفتن واحدهایشان همچنان وجود دارد، چراکه ما همیشه گفته ایم ارزش افزوده واحدهای پردیس از سایر شهرهای جدید بیشتر خواهد بود.

وی از تلاش برای راه اندازی متروی یشهر جدید پردیس به تهران خبر داد: راههای ارتباطی مناسبی از تهران به این شهر داریم که تلاش داریم در این راستا مترو پردیس را نیز به تهران وصل کنیم. ما مطمئن هستیم که با حمل ونقل سریع و مناسب بارو مسافر قطعا می توانیم شهر جدید پردیس را در استانداردهای بالاتری ببینیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تعامل شرکت عمران شهرجدید پردیس با شهرداری نیز بیان کرد: درحال حاضر تمامی شهر را به شهرداری تحویل داده‌ایم، طبق هماهنگی‌های انجام شده بعد از تحویل هر فاز، اگر کاری در سایت‌ها باقی مانده باشد، زمین‌هایی را به طور رایگان به شهرداری داده تا در آنها خدمات دیگری را که مورد نیاز آن منطقه است اجرا کند.

 

نظر شما