شناسهٔ خبر: 25059 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در چارچوب توافق ها و قراردادهای امضا شده صورت گرفت:

روسیه ۲/۲ میلیارد یورو وام اجرای طرح به ایران می‌دهد/ یک میلیارد یورو برای اجرای برقی کردن خط راه‌آهن ۴۹۵ کیلومتری گرمسار - اینچه برون

ایران روسیه روسیه در چارچوب توافق ها و قراردادهای امضا شده با ایران، دو وام به مجموع ارزش۲،۲ میلیارد یورو در اختیار جمهوری اسلامی قرار می دهد که برای اجرای دو طرح ریلی و نیروگاهی پیش بینی شده هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا به اعلام دولت روسیه این وام در قالب دو بخش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی و یک میلیارد یورو زمینه اجرای دو طرح را به صورت مشترک در ایران فراهم می‌کند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس در این باره اعلام کرد: وام اصلی مربوط به ایجاد نیروگاه برق حرارتی است که ۸۵ درصد هزینه احداث بلوک های تولید برق را تامین می کند.

همچنین وام پرداختی یک میلیارد یورویی برای برقی کردن خط راه آهن ۴۹۵ کیلومتری گرمسار - اینچه برون هزینه خواهد شد و همزمان ۳۲ ایستگاه، ۹۵ تونل، ۷ ایستگاه انشعابی و مقر نگهبانی مسیر نیز در طول اجرای طرح نوسازی خواهد شد.

بازپرداخت این دو وام پنج ساله و با کارمزد دو و ۷۷ صدم درصد خواهد بود.

در جریان نشست آبان ماه سال ۹۴ کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه در مسکو که به تهیه نقشه راه توسعه روابط دو کشور منجر شد، مجموعه ای از برنامه ها و اجرای طرح های مشترک در بخش های مختلف از جمله صنعتی، نیروگاهی، ریلی و انرژی در ایران با همکاری طرفین پیش بینی و قرار شد مسکو بخشی از هزینه های این طرح ها را به صورت وام اعتباری در اختیار تهران قرار دهد.

نظر شما