شناسهٔ خبر: 25070 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، تعرض به حقوق شهروندی/ افزایش میزان تقاضا در بازار مسکن با ایجاد ساختمان‌های باکیفیت

مهندس پور کریم مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تیم‌های نظارت عالیه در بازدیدهای مداوم و پیوسته بر روی ساخت و سازهای در حال انجام استان با هر گونه تخلف ساختمانی به شدت برخورد خواهند کرد، قطعا احداث ساختمان‌های با کیفیت قابل قبول میزان تقاضا را در بازار مسکن افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی محمد پورکریم با اعلام این موضوع گفت: انجام تخلفات ساختمانی و سهل انگاری در اجرای مقررات ملی ساختمان از مصادیق بارز رعایت نکردن حقوق شهروندی بوده و ناظرین عالی اداره کل در صورت مشاهده به شدت با این موارد برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام توسط نظارت عالیه افزود: احداث اضافه بنا در پشت بام بر خلاف نقشه مصوب، احداث اتاقک آسانسور بر روی نیم طبقه، احداث نیم طبقه و بنای مازاد بر روی بام، همچنین پیشروی غیرمجاز به صورت همزمان در اجرای پی و اسکلت از تخلفات انجام شده در ساختمان‌های استان بوده است.

پورکریم در ادامه بیان کرد: احداث بنا بدون پروانه ساختمانی و به واسطه اخذ مجوز تعمیرات جزیی، پیشروی غیرمجاز در طبقه اول، همینطور اجرای کنسول در این طبقه از دیگر تخلفات انجام شده در ساختمان‌ها است.

پورکریم با تاکید براینکه انجام تخلفات ساختمانی تعرض بر حقوق سایرشهروندان است، گفت: اجرای پیش آمدگی در معابر عمومی مازاد بر نقشه‌های مصوب در طبقه اول، همچنین پیشروی غیرمجاز و غیر اصولی بصورت کنسول باعث ایجاد خطر برای خودروهای عبوری بوده و مشکلات عدیده‌ای را در پی خواهد داشت.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی تصریح کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان و سایر استاندارهای موجود در حوزه مهندسی ساخت و ساز، بیش از هر چیز منافع شهروندان و ایمنی آنها و همچنین حفظ و توسعه سرمایه ملی را در اولویت قرار داده است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم پرهیز از در نظر گرفتن منافع کوتاه مدت و کاذب افزود: ضرورت دارد که شهروندان ضمن در نظر گرفتن ضوابط و مقررات مصوب احداث ساختمان، با ساختن خانه‌های مسکونی استاندارد، ایمن و با کیفیت مناسب، اشتیاق متقاضیان برای خرید را بیشتر کرده و با این اقدام بخشی از تحرک مورد نیاز در بازار مسکن را ایجاد نمایند. 

نظر شما