شناسهٔ خبر: 25097 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

تشریح تلاش‌های بنیاد مسکن برای تشویق ساکنان روستایی به عدم مهاجرت/ نوسازی ۵۰ درصد منازل مسکونی روستاهای کم‌دوام در آذربایجان‌شرقی

مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از نوسازی ۱۴۰ هزار واحد مسکونی و متوسط بالای ۵۰ درصد منازل مسکونی روستاهای کم دوام استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حافظ باباپور ظهر سه شنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در استان آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از مهمترین اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و بنیاد مسکن استان تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی روستاهای استان و یه طور متوسط بیش از ۵۰ درصد منازل مسکونی کم دوام را نوسازی نموده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی افزود: اجرای طرح های هادی در روستاها با مشارکت مردم و اعتبارات دولتی موجب تغییر سیمای روستاها شده و تلاش می‌کنیم از طریق اجرای چنین طرح هایی احساس رضایت عمومی را در جامعه فراهم سازیم زیرا اجرای طرح هادی در روستاهای استان عامل مهمی در دگرگونی محیط و بالا رفتن سطح بهداشت عمومی و افزایش رضایت روستاییان به واسطه ایجاد رفاه و آسایش برای آنان است.

 باباپور ادامه داد: همچنین با بیان اینکه ثابت نگه داشتن جمعیت روستاها هدف بنیاد مسکن است، اظهار کرد: تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر تهیه و اجرای این طرح در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز است.

وی یادآور شد: فراهم سازی زمینه توسعه و عمران  مناطق روستایی و تجدید حیات و هدایت روستاها در این سمت از جمله اهداف مورد نظر در تصویب و اجرای طرح هادی روستایی و با جدیت در حال پیگیری است.

باباپور حفظ اراضی کشاورزی و ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه آنها به شهرها را از دیگر اهداف بنیاد عنوان کرد و گفت : در همین راستا، بنیاد مسکن به دنبال ایجاد خدمات رفاهی و امکانات در روستاهاست تا ساکنان روستایی را به ماندن در روستاها، تشویق کند./

نظر شما