شناسهٔ خبر: 2513 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

متن آیین‌نامه «حقوق مسافر» نهایی شد/ آخرین وضعیت تدوین گزارش سقوط آنتونف ۱۴۰

علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه متن آیین‌نامه «حقوق مسافر» نهایی شد گفت: این آیین نامه به زودی در شورایعالی هواپیمایی تصویب می‌شود.

علیرضا جهانگیریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه «حقوق مسافر» اظهار کرد: روند بررسی آیین نامه حقوق مسافر به خوبی پیش می‌رود و متن این آیین نامه نهایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر تصویب آیین‌نامه حقوق مسافر در شورایعالی هواپیمایی هستیم تا جایگاه قانونی داشته باشد، افزود: این آیین نامه به زودی در شورا تصویب و به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می‌شود.

وی درباره تدوین گزارش نهایی سقوط هوایپیمای آنتونوف ۱۴۰ گفت: جلسات  کمیته بررسی سوانح در سازمان هواپیمایی کشوری برای تکمیل گزارشات سانحه در حال انجام است و مشغول جمع‌آوری باقی مانده اطلاعات از خارج از کشور و تکمیل اطلاعات هستند.

جهانگیریان ادامه داد: البته گزارش اولیه‌ای از این سانحه به مقامات ذیربط ارائه شده اما گزارش نهایی در مرحله تکمیل و بررسی قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره زمان تکمیل گزارش سانحه هوایی آنتونوف گفت: زمان تکمیل این گزارش بستگی به اطلاعاتی دارد که از کشورهای خارجی (روسیه و اوکراین به عنوان طراح این هواپیما) دریافت شود که امیدواریم تا پایان سال این اطلاعات تکمیل شود./

نظر شما