شناسهٔ خبر: 25134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیسیون ماده پنج استان قم خبر داد:

دستور جلسات و مصوبات کمیسیون‌های ماده ۵ در معرض اطلاع عموم قرار می‌گیرد

جلسه مدیرکل راه شهرسازی و دبیر کمیسیون ماده ۵ استان قم گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، دستور جلسات و مصوبات کمیسیون‌های ماده ۵ استان‌ها از طریق رسانه‌های جمعی در معرض اطلاع عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، چهارمین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در سالجاری تشکیل شد. حسن صبوری دبیر کمیسیون ماده ۵ استان قم ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد: در این جلسه که به ریاست دکتر بهشتی معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تشکیل شد به ۲۵ مورد از درخواست‌های مردمی در خصوص تغییرات طرح تفضیلی شهر قم رسیدگی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

 وی در ادامه به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و تایید و دستور ابلاغ آن توسط دکتر آخوندی مقام عالی وزرات راه و شهرسازی پرداخت و گفت: بر اساس این مصوبه که به استانداران و روسای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است من بعد دستور جلسات و مصوبات کمیسیون‌های ماده ۵ باید در معرض اطلاع عموم قرار گیرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: در این مصوبه که متن آن توسط دکتر بهشتی قرائت گردید مقرر شده است بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون‌های ماده ۵ هر یک از شهرهای استان‌ها، گزارش تشکیل جلسه و دستور کار آن در صدا و سیما و و روزنامه‌های کثیرالانتشار استان منتشر شود.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان قم افزود: همچنین مقرر شده است مصوبات کمیسیون‌های فوق الذکر پس از طی مراحل قانونی بررسی و تایید توسط دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری (حداکثر ظرف یکماه) به شهرداری ابلاغ و شرح آنها به تفصیل در سایت استانداری و یا شهرداری انتشار یابد.

 صبوری تصریح کرد: متعاقبا همزمان با ابلاغ مصوبه شهرداری، متن مصوبات در سایت مذکور قرار گرفته و حتی الامکان در روزنامه محلی شهری یا استان مربوطه نیز درج شود.

 دبیر کمیسیون ماده پنج استان تاکید کرد: بر اساس دستور العمل، مصوباتی که همزمان با ابلاغ به شهرداری انتشار نیافته باشند فاقد اعتبار بوده و دبیرخانه شورایعالی ضمن نظارت برامر فوق، نسبت به طی مراحل قانونی مصوبات اقدام خواهد کرد.

نظر شما