شناسهٔ خبر: 25145 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چمران در نخستن اجلاس شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ مطرح کرد؛

درخواست رئیس شورای شهر از دولت برای اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده/ شوراها، شوراهای شهر و نه شهرداری‌ها باشند

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین اجلاس شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ با انتقاد از اینکه هنوز شوراهای شهر شورای شهرداری‌ها هستند خواستار اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ با بیان اینکه در شرایطی که به دلیل رکود ساختمانی درآمد شهرداری‌ها به یک سوم رسیده است، گفت: هر چه زودتر باید لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس فرستاده شود.

وی با بیان اینکه از رییس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر اقتصاد خواهش می‌کنم که لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در دولت اصلاح کند، گفت: ما به دنبال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هستیم تا شوراها و شهرداری‌ها بتوانند خودکفا شوند.

چمران افزود: اما متاسفانه لایحه مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به مالیات دولتی شده و به خزانه می‌رود و مساله این است که آیا از راه دیگری به شهرداری می‌رسد یا نه؟ ما از دولت می‌خواهیم این لایحه را اصلاح کند.

فارس نوشت: به اعتقاد چمران، فعلا شوراها هنوز شوراهای شهرداری هستند و نه شوراهای شهر.

رییس شورای شهر تهران افزود: مدیریت شهری بار سنگینی را از دوش دولت کاسته است هر چند پیچیدگی کار شوراها شاید مشکلاتی برای وزارت کشور ایجاد کرده است ولی ما در ابتدای کار هستیم و باید مشکلات را تحمل کرده و تجربه بیندوزیم تا شوراها به جایگاه واقعی خود برسند.

نظر شما