شناسهٔ خبر: 25157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

داریوش نصر خبر داد:

آماده‌سازی جاده‌های آذربایجان غربی برای استقبال از مسافران تابستانی/ خدمات‌رسانی ثابت و سیار راهداران در محورهای استان

داریوش نصر مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۶۷ گروه راهداری و ۱۷ گشت راهداری سیار در جاده‌های آذربایجان غربی به مسافران تابستانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۶۷ باب راهدارخانه ثابت و مركزيو ۴۵۴ دستگاه ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك برای استقبال از مسافران تابستانی آماده سازی شده است.

داریوش نصر با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه و حساس جاده ای استان بصورت شبانه روزی توسط ۳۱ دستگاه دوربین های نظارتی مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان رصد می شود، ادامه داد: برنامه ریزی شده جهت اجرای موفق طرح راهداری تابستانی در موقع بحران از امكانات بخش خصوصی استفاده بهینه شود.

وی بر  هماهنگي دستگاه هاي مرتبط از جمله حمل و نقل و پایانه های استان، اورژانس، هلال احمر، نيروي انتظامي و  پلیس راه در اجرای طرح راهداری تابستانی تاکید کرد و گفت: پیامهای ایمنی و هشداری توسط پنج تابلوی VMSو ششتابلوی VSL در محورهای پر تردد  استان ارائه می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان، تجدید و احیای خط کشی راهها  در محورهای چهار گانه منتهی به مناطق گردشگری شامل  محورهای تبریز – ارومیه – سرو،  ارومیه- نقده- اشنویه-  پیرانشهر- تمرچین- سردشت،  ارومیه- مهاباد- میاندوآب- بوکان- شاهیندژ- تکاب و  مسیر  ارومیه - سلماس- خوی- چالدران - ماکو- بازرگان را از مهمترین اقدامات آماده سازی جاده های استان برای استقبال از مسافران تابستانی برشمرد.

نصر با بیان اینکه گشتهای راهداری در محورهای مواصلاتی استان حضور شبانه روزی دارند، تصریح کرد: تمامی ۶۷ نقطه پرحادثه در  جاده های استان با نصب تابلو و علائم ایمنیآشکار سازی شده و تابلوهای مسیرنما و خطرنما و اجرای شیارهای لرزاننده در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است.

این مقام مسئول به ساماندهی علائم ایمنی، تنظیف حریم و ورودی شهرها و مناطق مسکونی و پارکینگهای کنار جاده ای و شستشوی تابلوو گاردریل های جاده ای اشاره کرد و افزود: تهیه بروشور و نقشه‌های استانی، نگهداری و برقراری روشنایی به طول ۱۴۳ کیلومتر در گردنه‌های ورودی شهرهای استان و لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت در محورهای پرتردد استان را از دیگر اقدامات راهداری اجرا شده در جهت افزایش ایمنی سفرهای جاده ای است.

 تلفن گویای ۱۴۱ با بروز رسانی هر چهار ساعت یکبار از وضعیت راههای استان  آماده پاسخگویی به هموطنان  است و همچنین  برای ارتباط  مستقیم با مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان می توان با شماره  تلفن ۳۳۳۷۹۴۳۶ تماس گرفت./

نظر شما