شناسهٔ خبر: 25170 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۴۰۰کیلومتر بزرگراه و جاده اصلی و ۷۷۰ کیلومتر راه‌آهن در سالجاری/ نصب و راه اندازی ۶۰۰ دوربین مداربسته ثبت تخلف در محورهای حادثه‌خیز کشور

امير اميني معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نصب و راه‌اندازی ۶۰۰ دوربین مداربسته ثبت تخلف در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز کشور گفت: بهره‌برداری از ۲۵۰۰کیلومتر بزرگراه و ۹۰۰ کیلومتر جاده اصلی و ۷۷۰ کیلومتر راه‌آهن از دیگر برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی امسال در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیر امینی با اعلام این خبر افزود: اعتبار برای خرید ۶۰۰ دوربین تامین شده و در صورت تامین برق مورد نیاز، این تجهیزات امسال در جاده ها نصب خواهند شد.

وی افزایش ایمنی در جاده های کشور را از مزیت های نصب دوربین های هوشمند ذکر کرد و تصریح کرد: افزایش ایمنی در سفر، کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای از دیگر مزایای نصب سامانه های هوشمند در راه های کشور است.

امینی با یادآوری این که سرعت عامل اصلی بیشتر سوانح جاده است، بیان کرد: امید است با اجرای این طرح تعداد سوانح جاده ای در کشور به طور چشمگیری کاهش یابد.

وی اظهار کرد: بهره برداری از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۹۰۰ کیلومتر جاده اصلی و ۷۷۰ کیلومتر راه آهن از دیگر برنامه های توسعه زیرساخت های حمل‌ونقلی امسال در کشور است.

معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه راه های ارتباطی در تحقق اقتصاد مقاومتی و شبکه حمل و نقل قوی، گفت: دولت برنامه ریزی خوبی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دارد.

وی گفت: افزایش زیرساخت های جاده ای زیربنای رونق تولید و صنعت گردشگری به عنوان نیازهای اصلی کشور در خوداتکایی ملی و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار کیلومتر راه اصلی با راه های روستایی و فرعی در مجموع ۲۴۰ هزار کیلومتر در کشور وجود دارد.

نظر شما