شناسهٔ خبر: 25230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ادامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان همدان:

بازید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه بیمارستان‌های نهاوند و بیمارستان ۱۵۲ تختخوابی شهرک قائم

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از روند اجرایی بیمارستان ۱۶۱ تختخوابی نهاوند بازدید کرد، وی همچنین به همراه معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم تویسرکان، فرماندار شهرستان تویسرکان، مدیرکل راه و شهرسازی، معاون علوم پزشکی استان و دیگر مسئولین از بیمارستان ۱۵۲ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدجعفر علیزاده به همراه مهندس عراقی معاون امور عمرانی استاندار، دکتر بهرام نیا نماینده مردم نهاوند، فرماندار نهاوند، معاون درمانی علوم پزشکی و تنی چند از مسئولین از بیمارستان نهاوند بازدید کرد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید به پیشرفت بسیار خوب و کیفیت پروژه بیمارستان نهاوند اشاره و بیان کرد: این پروژه یک بیمارستان عمومی با بخش‌های تخصصی داخلی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عمده نیازهای شهرستان از طریق این پروژه تامین خواهد شد، گفت: در کنار این بخش‌های درمانی، به بخش‌های تشخیصی و آزمایشگاهی نیز توجه ویژه‌ای شده و بخش اورژانس متناسب با نیازهای روز تغییر کرده است.

وی در رابطه با بخش زنان و زایمان گفت: در این بخش اتاق LDR در نظر گرفته شده که یک طرح جدیدی است و به نوعی هر اتاق این بخش یک vip است و به بستگان نزدیک می‌توانند کنار شخص مانده و استراحت کنند.

علیزاده یادآور شد: خوشبختانه ۱۰ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان مدنظر قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: این بیمارستان که در ارتقاء سلامت استان نقش اساسی ایفا می‌کند قطعا امسال به نتیجه خواهد رسید و این هدیه تقدیم مردم شهرستان نهاوند می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در رابطه با جزئیات این پروژه گفت: عملیات اجرایی بيمارستان ۱۶۱ تختخوابی نهاوند از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد پيشرفت فيزيکی داشته است.

رودباری اضافه کرد: زمين پروژه مذکور ۱۳ هزار مترمربع در چهار طبقه است که بخش‌های مختلف در بخش‌های داخلی، کودکان، زنان ( ۱۲۵ تخت عمومی، ۲۴ تخت CCU، ۶ تخت ICU و ۶ تخت NICU در آن پيش‌بينی شده است.

در ادامه نماینده مردم نهاوند نیز در این بازدید ضمن خیر مقدم گفت: شهر نهاوند یک شهر انقلابی است و این شهر را شهر ۸۰۸ شهید می‌نامند.

بهرام نیا همچنین خواستار تکمیل بیمارستان و بهره‌برداری آن تا پایان سال با همت همه مسئولین و به ویژه علیزاده و تکمیل تجهیزات توسط علوم پزشکی شد.

علیزاده با اشاره به توجه ویژه دولت به ارتقاء شاخص‌های بهداشت و سلامت جامعه در کشور گفت: در سطح کشور امسال حدود ۱۰۰ بیمارستان با حدود ۲۴ هزار تخت در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: هدف گذاری ما تا پایان این دولت، بهره‌برداری از ۴۰ بیمارستان با بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ تخت است.

علیزاده همچنین یادآور شد: سه بیمارستان بهار، تویسرکان و نهاوند نیز در نیمه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم تویسرکان نیز در طی بازدید از بیمارستان، تاکیداتی مبنی بر تسریع روند اجرایی پروژه و تکمیل آن بیان کرد.

نظر شما