شناسهٔ خبر: 25234 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

لاهوتی تاکید‌کرد:

فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی چالش‌ پیش‌روی ارتقای صنعت هوایی/ به سمت کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی حرکت کنیم

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را مثبت ارزیابی کرده است و گفته است: امیدوارم با تصویب این قانون به سمت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد لاهوتی با اشاره به  تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفته است: نمایندگان مردم با اكثریت آرا، این قانون را مجدداد بررسی و به تصویب رساندند. شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درآمد هزینه‌ای است و از محل درآمدهای خود برای خدمات‌دهی و نوسازی سامانه‌های ناوبری استفاده می‌کند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه برای ارتقای صنعت هوانوردی کشور باید تعامل ایرلاین‌ها با شرکت فرودگاه‌ها افزایش یابد، گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور یکی از چالش‌های پیش‌روی ارتقای صنعت هوایی است، در عین حال باید نوسازی تجهیزات فرودگاهی مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی با بیان اینکه اکثر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند، گفت: امیدواریم با تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها، در جهت سوددهی فرودگاه‌ها و ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی حرکت کنیم.

اردیبهشت ماه امسال بود كه طرح قانون خاص شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا ۱۰۰ درصد درآمد این شركت صرف نوسازی سامانه‌های نوسازی ناوبری هوایی و توسعه فرودگاهی كشور شود؛ قانونی كه به خودی خود یك قانون مترقی ویژه یك صنعت فوق‌تخصصی محسوب می‌شود.

در همین راستا، نمایندگان در نشست علنی روز (۳۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه توسعه کشور جهت تأمین نظر شورای نگهبان، ماده ۳۶ این لایحه را با ۱۷۲ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند که بر اساس آن صددرصد از درآمدهای شرکت‌های فرودگاهی از جمله شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای اجرای مأموریت‌های این شرکت به ویژه نوسازی سامانه ناوبری اختصاص می‌یابد.

نظر شما