شناسهٔ خبر: 25235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم معارفه روسای جدید ادارات راه و شهرسازی قوچان و باجگیران عنوان شد:

شاخص حمل و نقل قوچان از میانگین کشوری بالاتر است

مراسم مراسم معارفه روسای جدید ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های قوچان و باجگیران با حضور مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه شاخص‌های حمل و نقل در شهرستان قوچان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: شاخص‌های حمل و نقل در قوچان طی دو، سه سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته، به گونه‌ای که در حال حاضر این شهرستان در استان خراسان رضوی جزو پیشگامان و در کشور جزو برترین‌ها در این حوزه است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات و بودجه‌های عمرانی کشور گفت: امسال با کمبودهایی در بخش اعتبارات مواجه هستیم که باید با مدیریت مناسب این وضعیت، بتوان از فرصت‌های حتی محدود و کوچک بهترین استفاده را کرد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصاد مقاومتی تمامی توان را برای اجرای پروژه‌های مختلف گذاشت.  

محمدرضا اخوان عبداللهیان با تقدیر از همکاری و مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته و امسال شاهد مشارکت بسیار خوب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌های عمرانی و خصوصاً تامین قیر رایگان و مشارکتی بودیم که همین موضوع تأثیر زیادی در تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی در استان خراسان رضوی دارد.    

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌هایی مانند اوراق مشارکت و اوراق خزانه اسلامی بیشترین استفاده را کرد، گفت: تأمین هزینه‌های پیمانکاران از طریق اوراق مشارکت و اوراق خزانه اسلامی یکی از راهکارهای اجرای پروژه‌های عمرانی است.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های خراسان رضوی اتمام طرح‌های نیمه تمام است، گفت: خوشبختانه در شهرستان قوچان هم با هماهنگی‌هایی که با فرمانداری و شهرداری انجام شده، برنامه‌ریزی لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفته است.   

همکاری راه و شهرسازی خراسان رضوی در اجرای پروژه‌های روستایی عالی است

همچنین قامتی فرماندار شهرستان قوچان نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت و همت بالای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ایجاد بستر مناسب حمل و نقل برای مردم این شهرستان، افزود: خوشبختانه راه و شهرسازی شهرستان قوچان طی سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با فرمانداری و سایر دستگاه‌های متولی حمل و نقل داشته و خصوصاً در بخش راه روستایی طرح‌های خوبی را اجرا کرده است. 

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری عمرانی کشور در سال جاری، تصریح کرد: طی چند سال گذشته با تمام محدودیت‌هایی که در حوزه اعتبارات وجود دارد، باز هم خوشبختانه دستگاه‌های متولی امور عمرانی و در رأس آن اداره کل راه و شهرسازی توانسته خدمات مناسبی را به مردم ارائه کنند. 

فرماندار شهرستان قوچان با بیان اینکه فرمانداری این شهرستان جلسات متعددی را در راستای ایجاد هماهنگی و همکاری میان دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای هرچه سریع‌تر و بهتر پروژه‌های عمرانی برگزار می‌کند، اضافه کرد: هدف ما از برگزاری این جلسات ایجاد وحدت رویه در راستای تحقق اهداف دولت خدمت‌گذار تدبیر و امید در ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناهای عمرانی مناسب برای مردم عزیز این منطقه است.

قوچان سه درصد بالاتر از میانگین بهره‌مندی راه‌های روستایی در استان

همچنین در این جلسه مجید مفیدی‌فر ریاست سابق اداره راه و شهرسازی شهرستان قوچان با ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله اداره راه و شهرسازی قوچان، گفت: در سه سال قبل، میزان برخورداری این شهرستان از راه‌های روستایی حدود ۸۹ درصد بود که در آن دوره دو درصد از میانگین استانی کمتر بودیم، اما با همتی که صورت گرفت، امسال این عدد به ۹۷ درصد و سه درصد بالاتر از میانگین استانی رسید.

وی اضافه کرد: از سه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط‌کشی سرد و گرم در محورهای مختلف شهرستان قوچان داشته‌ایم، همچنین بیش از ۳۰۰ مورد پاکسازی محورهای شهرستان از موانع حاصل از تصادفات و سوانح رانندگی انجام شده، بیش از ۵۰ میلیون مترمربع تسطیح و هموارسازی و بیش از ۶۰ میلیون مترمربع بوته‌کنی در سطح راه‌های شهرستان صورت گرفته است.

مفیدی فر ادامه داد: همچنین بیش از ۱۵۰ کیلومتر درزگیری راه‌ها، اصلاح و نصب بیش از ۵ کیلومتر گاردریل به حجم بیش از ۴۰۰ تن، ۲ هزار و ۴۰۰ تن شن‌ریزی در راه‌ها و همچنین شن‌ریزی بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، ۳۵۰ کیلومتر شانه‌سازی راه و مرمت و اجرای بیش از ۱۲ هزار مورد نورپردازی نیز از سایر اقدامات اداره راه و شهرسازی قوچان طی سه سال گذشته است.

وی با اشاره به احداث بیش از ۳۵ کیلومتر راه روستایی از سال ۹۱ تاکنون در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی شهرستان قوچان، افزود: با احداث این میزان راه روستایی خوشبختانه شهرستان قوچان از میانگین استانی فراتر رفته است.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات سه ساله مجید مفیدی فر در اداره راه و شهرسازی شهرستان قوچان و خان محمد مصرزاده در نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران تقدیر شد و خان محمد مصرزاده به عنوان ریاست جدید اداره راه و شهرسازی شهرستان قوچان و محسن نیک اختر به عنوان مسوول جدید نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران معرفی شدند. 

نظر شما