شناسهٔ خبر: 25240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان خبر داد:

بهترین تجربه‌های بهسازی و نوسازی شهری جایزه می‌گیرند

ابراهیم مبارک قدم دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان گفت: به بهترین آثار و تجربه‌هایی كه در جهت بهسازی و نوسازی محدوده‌ها و محله‌های ناكارآمد شهری و ارتقای كیفیت زندگی مردم در این محلات خلق شده باشد، جوایز ملی اعطا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: این اقدام با هدف شناسایی، تقدیر و شناساندن تجربه‌های موفق و انتقال دستاوردهای آنها به  اعضای جامعه حرفه‌ای و دانشگاهی صورت می‌گیرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان افزود: حساس كردن مدیران و متخصصان به موضوع اثرگذاری مطلوب اقدامات بهسازی و نوسازی شهری بر كیفیت زندگی مردم و بیان دغدغه كیفیت محوری در ابعاد مختلف این اقدامات از اهداف دیگر این برنامه است.

به گفته مبارك قدم، این جایزه به تجربه‌ها و آثاری كه در فضاهای شهری و مجموعه‌های چند عملكردی و سكونتگاه‌های غیررسمی كه توانسته بر كیفیت زندگی مردم و رضایتمندی آنها اثرگذار بگذارد، تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: یك تجربه موفق در بهسازی و نوسازی شهری باید معیارهایی از جمله اثرگذاری مطلوب بر سطح شادمانی مردم بهره‌بردار از فضا، اثرگذاری اقتصادی مطلوب بر زندگی مردم، احترام به زمینه و ساختارهای كالبدی و فرهنگی، اثرگذاری مطلوب بر سرزندگی فضا و احترام به سرمایه های طبیعی داشته باشد.

مبارك قدم از دیگر ویژگی های این نوع تجربه ها را، توجه به موضوع مشاركت در فرآیند اقدام، بهره‌مندی از فرآیندی سازمان یافته و بازخوردی، نوآوری در ابعاد مختلف كالبدی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و محیط زیست و اقدامات در زمینه ساماندهی سكونتگاه‌های غیررسمی نام برد.

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان اعلام كرد: متقاضیان تا ۱۴ مرداد ماه امسال می‌توانند برای نام نویسی آثار و تجربه‌ها به پایگاه اینترنتی رویداد به آدرس www.iburp.ir  بخش نام نویسی مراجعه كنند.

وی افزود: شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان نهاد متولی بازآفرینی شهری پایدار در محدوده‌ها و محله‌های ناكارآمد این اقدام را در قالب برنامه فرهنگی با نام "جستار كیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران شهر" برای دومین بار است كه برگزار می‌كند.

مبارك قدم یادآور شد: دور اول این برنامه در سال ۹۴ برگزار شده است.

۱۴/۱ مساحت شهرهای استان گلستان به مساحت دو هزار و ۴۳۳ هكتار بعنوان بافت ناكارآمد شناسایی و مصوب شده است.

نظر شما