شناسهٔ خبر: 25254 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعدالله عبداللهی خبر داد:

احداث مجهزترین انبار‌کالای خطرناک در بندر امام خمینی/ افزايش ٨.١میلیون تن به ظرفیت پذیرش کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

سعدالله عبدالهی با احداث‌ مجهزترین انبار‌کالای خطرناک در بندر امام خمینی (ره)٨/١میلیون تن به ظرفیت پذیرش کالا از جمله کالاهای خطرناک و آتش زا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفته است: با توجه به اینکه امروزه بخشی از محموله ی کشتی ها را کالای خطرناک تشکیل می دهد، ایجاد انبار کالای خطرناک و آتشزا به عنوان مکانی ایمن و مناسب برای نگهداری کوتاه مدت کالای خطرناک در بنادر جهان، مورد توجه قرار دارد.

سعدالله عبداللهی عبداللهی اضافه کرد: به لحاظ تنوع بالا و ماهیت مختلف و متفاوت این قبیل کالاها، طراحی و ساخت انبارهای نگهداری کالاهای خطرناک از حساسیت بالایی برخوردار بوده و لازم بود در طراحی و ساخت آنها نکات ویژه ایمنی و امنیتی در نظر گرفته شود و این نکات در طول مدت بهره برداری نیز با دقت رعایت گردد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه انبار کالاهای خطرناک منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در زمینی به وسعت ٦٠٠٠ متر مربع احداث گردیده است، بیان داشت: این انبارها که در زمره ی مجهزترین انبارهای موجود در بنادر ایران به شمار می آید، شامل فضاهایی از جمله انبارهای مسقف، انبارهای روباز، ساختمان اداری و بخش توزین کالا می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر ،عبداللهی گفته است: با بهره برداری از این انبارها، ٨/١میلیون تن به ظرفیت پذیرش کالا از جمله کالاهای خطرناک و آتش زا در  مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده می گردد.

وی تصریح کرد: انبارهای مذکور از عالی ترین سطح استانداردها برخوردار بوده و میتواند به عنوان الگویی موفق برای سایر بنادر کشور مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم رعایت 6الزامات استانداردهای عملیاتی، ایمنی و زیست محیطی خاطر نشان کرد: احداث این مجموعه انبارها با هدف ارتقاء سطح ایمنی در این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.

نظر شما