شناسهٔ خبر: 25264 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

چرخ‌ساز در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

هواشناسی و تعامل تعیین‌کننده آن با سازمان هلال‌احمر/ پیش‌آگهی به موقع از بروز حوادث و ارائه اطلاعات نقطه‌ای دو ضرورت مهم برای هلال احمر

ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ضمن تأکید بر دو خدمت مهم هواشناسی به این سازمان اعلام کرد: پیش‌آگهی به موقع حوادث و ارائه اطلاعات نقطه‌ای در زمان حادثه از اقدامات مهم سازمان هواشناسی در ارتباط با هلال‌احمر به شمار می‌رود.

ناصر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی درخصوص نقش سازمان هواشناسی در عملکرد جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: سازمان هواشناسی جزء معدود دستگاه‌هایی است که از ابتدا تعامل بسیار خوبی با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر داشته و  به بسیاری از عملیات‌های این نهاد کمک کرده است.

چرخ‌ساز در ادامه پیش‌آگهی به موقع حوادث و ارائه اطلاعات نقطه‌ای در زمان حادثه و همچنین در منطقه حادثه را از اقدامات مهم سازمان هواشناسی در ارتباط با هلال‌احمر اعلام کرد و گفت: بدون شک جمعیت هلال‌احمر بدون کمک این سازمان و اطلاعات آن قادر به اجرای صحیح عملیات‌ها نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه خدمات سازمان هواشناسی اهمیت بسیار زیادی در فعالیت‌های هلال‌احمر دارد افزود: وضعیت جوی که معمولا در سطح کشور حاکم بوده و نقاطی که ما در مکان‌های مختلف به منظور اجرای عملیات می‌رویم قطعا نیاز به ارائه اطلاعاتی دارد که تنها از سوی کارشناسان این بخش به دست خواهد آمد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که سازمان هلال‌احمر به دلیل برخورداری از خدمات پروازی برای بالگردهای نیاز به اطلاعات هواشناسی مرتبط با این حوزه نیز دارد گفت: با توجه به صحبت های اخیر و موافقت جدید با سازمان هواشناسی قرار بر این شد تا اطلاعات مورد نیاز در خصوص  وضعیت جوی مسیر، مقصد و مبدا به طور مستقیم از این سازمان به هلال‌احمر منتقل شود.

چرخ‌ساز ضمن تأکید بر این نکته که این اقدام باعث افزایش سرعت و ایمنی مور نیاز برای اجرای عملیات‌ها خواهد شد گفت: سازمان هلال‌احمر همچنین با سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری نیز ارتباط دارد که دسترسی به دوربین‌های جاده‌ای و استفاده از پتانسیل راهداری در زمان بروز حادثه از جمله آن‌ها به شمار می‌رود./

نظر شما