شناسهٔ خبر: 25268 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی وزيربنايی راه آهن در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

خرید ۴۰ هزار تن ریل از ذوب‌آهن اصفهان گام اول است/ ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای و دوم در دست اجرا است/ معرفی اولویت‌های زیربنایی شرکت راه‌آهن

سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای و همین مقدار خطوط دوم و در مجموع حدود ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط دوم، سوم و چهارم در دست اجرا داریم.

سعید محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمت تامین ریل در توسعه راه‌آهن کشور اظهار داشت: ریل برای راه‌آهن همانند قیر و آسفالت برای جاده همواره مورد نیاز است و به‌تبع در صورت نیاز باید تهیه و خریداری شود.

وی افزود: طبق قرار داد شرکت راه آهن با کارخانه ذوب آهن اصفهان در صورت تولید ریل در اولین گام ۴۰ هزار تن از این محصول توسط شرکت راه‌آهن خریداری خواهد شدکه باتوجه به پیگیری ذوب‌آهن امیدواریم تا پایان سال مقدار مورد نظر خریداری شود. البته تا زمان آماده شدن ریل از سوی ذوب‌آهن برای پیشبرد برنامه‌های شرکت راه آهن و ارائه خدمات به مردم ریل مورد نیاز از منابع خارجی تامین خواهد شد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن با بیان اینکه "پروژه‌های خط دوم، خطوط حومه‌ای و افزایش ظرفیت با جدیت در حال پیگیری است" گفت: حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای و همین مقدار خطوط دوم و در مجموع حدود ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط دوم، سوم و چهارم در دست اجرا داریم.

محمدزاده با اشاره به پروژه های اولویت‌دار شرکت راه‌آهن بیان داشت: توسعه شبکه، رفع گلوگاه و نقاط افزایش ظرفیت شناسایی شده‌اند و ذیل آن پروژه خط دوم  بافق- اصفهان، پروژه تراک بندی در مسیر تهران ـ مشهد و  بافق ـ بندرعباس، خطوط حومه‌ای پر مسافر تهران و خط اهواز- اندیمشک در اولویت قرار دارند.

به گفته وی افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر در شبكه راه‌آهن از طریق دو خطه كردن و اجرای خطوط حومه‌ای در اطراف شهرهای بزرگ و تجهیز و افزایش ایستگاه‌ها از جمله طرح‌های در دست اجراست كه حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.

نظر شما