شناسهٔ خبر: 25301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار کرمان،

۱۴ کیلومتر از باند دوم محور سیرجان - بافت افتتاح شد

افتتاح با حضور استاندار کرمان، قطعه‌ دوم بزرگراه سیرجان – بافت بطول ۱۴ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی در آیین افتتاح این محور که با حضور استاندار کرمان، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد، با بیان این‌که محور «جیرفت – بافت – سیرجان»، تنها یک ردیف اعتباری دارد، گفت:

این محور به طول ۲۷۳ کیلومتر در دست اجراست که به‌دلیل کمبود اعتبارات، در سفر معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی به کرمان و در نشستی که با حضور وی وتنی چند از مسئولان استان برگزار شد، از محل اوراق اسناد خزانه‌ی اسلامی، بیش از یک میلیارد تومان برای این محور اختصاص یافت.

وی افزود: فرصت استفاده از این اعتبارات به پایان رسیده بود، اما با پیگیری‌هایی که انجام شد، این مبلغ از سرریز سایر استان‌ها به این محور اختصاص یافت و ساخت این محور سرعت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که امروز ۱۴ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ادامه‌ محور به سمت سیرجان، تا دوراهی امام‌زاده نیز، ۱۳ کیلومتر است که شرکت پیمانکار عملیات اجرایی آن را شروع کرده است.

بلوردی افزود: از سمت بافت هم حدود ۱۲ کیلومتر در سال‌های گذشته شروع شده بود و تقریباً حدود ۷۰ کیلومتر از این محور باقی مانده که امیدواریم با همت پیمانکاران و استفاده از اسناد خزانه‌ اسلامی و اوراق مشارکت، بخش عمده‌ای از این محور به اتمام رسد.

وی به وجود کارخانه‌ فولاد بافت که با همت استاندار کرمان روند ساخت آن سرعت پیدا کرده، اشاره کرد و گفت: محصول این کارخانه باید از همین محور از سیرجان به بافت منتقل شود و خودروهای سنگین که بار را منتقل می‌کنند، باید با استفاده از همین محور باید برگردند، به همین دلیل ساخت این محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بلوردی افزود: خودروهایی که محصولات معادن مس چهارگنبد را نیز به سرچشمه انتقال می‌دهند، باید از همین محور برگردند، ضمن این‌که از نظر ترافیک محلی هم وجود کارخانجاتی که تا کیلومتر ۳۰ در حاشیه‌ این محور وجود دارد، اهمیت محور را دوچندان می‌کند، به همین دلیل ابتدای جاده تا ۴۰ کیلومتر، هم از سمت بافت و هم از سمت سیرجان در دست اجراست.

وی افزود: هم‌چنین مقرر شده باقی‌مانده‌ ۱۳ کیلومتر محور سمت سیرجان نیز امسال تأمین اعتبار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هم‌چنین از در دست ساخت بودن ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ کیلومتر محور نیز در حال بهسازی است؛ ضمن این‌که با پیگیری‌هایی که امسال برای اعتبارات بزرگراه سیرجان به سمت قطروئیه، از سمت پاسگاه خیرآباد، انجام گرفت، ردیف اعتبارات این محور تثبیت شد و به استان انتقال یافت که پس از ابلاغ اعتبارات سال ۹۵، عملیات مناقصه‌ این محور نیز انجام و بزرگراه سیرجان به سمت قطروئیه هم ساخته می‌شود.

بلوردی هم‌چنین ضمن تقدیر از حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس شورای اسلامی که اعتبارات حوزه‌ راه شهرستان سیرجان را پیگیری می‌کند، اظهار امیدواری کرد پروژه‌های شهرستان سیرجان و به‌طور کلی استان کرمان که با شرایط سخت کمبود بودجه به بهره‌برداری می‌رسند، مایه خیر و برکت باشند و مورد استفاده‌ همه‌ مردم قرار بگیرند.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: محوری که امروز به بهره‌برداری می‌رسد با توجه به معادن موجود و محصولات کشاورزی ر این منطقه حائز اهمیت است.

وی افزود: مسیر عبوری دو منطقه گردشگری بسیار مهم خبر و هنزا در شهرستان بافت از این محور انجام می‌شود.

استاندار کرمان گفت: با بهره‌برداری از کارخانه فولاد شهرستان بافت در این منطقه ترافیک زیای ایجاد می‌شد که با افتتاح آن با کاهش تصادفات و کاهش قیمت تمام شده محصولات موثر است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: باید دسترسی به محصولات و جابجایی آن‌ها آسان شود و ایجا راه‌های نزدیک به توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

نظر شما