شناسهٔ خبر: 25338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت تفکیک حوزه استحفاظی پلیس راهور و پلیس راه در سمیرم

نوروز- پلیس راه پلیس راهور محور مواصلاتی سمیرم-شهرضا از ضرورت تفکیک حوزه استحفاظی پلیس راهور و پلیس راه در سمیرم سخن گفت و افزود: توجه به ایمنی جاده‌ای یکماه قبل آغاز بارندگی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی سمیرم، محمدعلی رشیدی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان سمیرم که صبح دیروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: اعمال قانون برای حرکت کامیون‌های بزرگ در سطح شهرستان سمیرم فقط با رعایت دو شاخصه اطلاع رسانی مردمی و تلاش مسئولین عملیاتی می‌شود.

پلیس راهور شهرستان سمیرم افزود: در حالیکه توان مالی شرکت کامیونداران سمیرم به منظور تأمین امنیت جاده‌ای ضعیف است، این شرکت در رابطه با مصوبه شهرداری مبنی بر ممانعت از حرکت کامیون‌های بزرگ دورن فضای شهری نیازمد مساعدت مالی از محل اعتبارات استانی و شهرستانی اداره راه و شهرسازی است.

وی بر ضرورت تأمین ایمنی جاده‌ای و تعیین تکلیف ایمنی محورهای مواصلاتی شهرستان سمیرم تأکید کرد و متذکر شد: لازم است ایمنی جاده‌ای حداقل یکماه قبل از بارندگی مورد توجه قرار گیرد.

رشیدی با بیان اینکه به منظور صدور مجوز حرکت کامیون‌های عمومی در حوزه شهری باید لیست این دسته کامیون‌ها به فرمانداری ارجاع شود، تصریح کرد: در راستای بهبود توان مدیریت شهری بهتر است حوزه استحفاظی پلیس راه و پلیس راهور تفکیک شود.

وی درباره احداث و جانمائی پارکینگ ترافیکی سمیرم گفت: رفع ضعف‌های بخش ترافیکی شهرستان سمیرم بر ضرورت احداث پارکینگ ترافیکی از محل هزینه کردهای شهرداری دلالت دارد.

وی همچنین بر نقش اعمال قانون برای اتوبوس‌های بین شهری تأکید کرد و گفت: با توجه به احداث پارکینگ ویژه اتوبوس‌های بین شهری در سمیرم هرگونه توقف این وسایط نقلیه در محدوده شهری به شدت اعمال قانون می‌شود.

نظر شما