شناسهٔ خبر: 25347 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات سازمان راهداری خبر داد:

صادرات ۲۰ میلیون و ۳۶۰هزار تن كالا از مرزهای زمینی و آبی كشور/ بازرگان فعال‌ترین مرز در زمینه واردات

فرامرز مداح طی ۳ ماه اول سال ۹۵ در مجموع ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار تن كالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و ۲۰میلیون و۳۶۰ هزار تن كالا از مرزهای كشور صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات ۷ / ۶ درصد كاهش و میزان صادرات ۶۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان از واردات ۱۳ میلیون و ۴۷۷ هزار تن كالاهای نفتی و غیرنفتی و صادرات ۲۰میلیون و ۳۶۰  هزار تن كالا از مرزهای خبر داد و گفت: از مجموع كالاهای صادر شده، میزان یك میلیون و ۶۴۳ هزار تن كالا از طریق مرزهای جاده‌ای كشور خارج و ۴۷۱ هزار تن از مرزهای جاده‌ای به كشور وارد شدند.

فرامرز مداح با اشاره به این كه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده ۷درصد و سهم دریا ۹۳  درصد می‌باشد، اظهار داشت: از میان مرزهای جاده‌ای كشور، مرز بازرگان با سهم ۶۰ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات كالا به كشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با ۱۴ و ۱۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملكرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات كالا از كشور نشان می‌دهد در۳ ماهه اول سال ۹۵، مرز بازرگان با۲۲ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلك با ۲۰درصد و آستارا با ۱۱ درصد قرار دارند.

مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات همچنین اعلام كرد: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری، بیشترین تردد ورودی به ترتیب از مرزهای بازرگان با ۶۵ درصد، میرجاوه با ۱۲ درصد و آستارا با ۱۰ درصد بوده است .

وی افزود: بیشترین تردد خروجی به ترتیب از مرزهای بازرگان با ۲۳ درصد، میلك با ۱۹ درصد و دوغارون با ۸ درصد بوده است.

نظر شما