شناسهٔ خبر: 25350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

بهسازی و تسطیح مسیر چلگرد- سرآقا سید با سرعت بالایی در حال انجام است

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از بهسازی و تسطیح مسیر چلگرد – سرآقا سید از گردنه عسل کشان در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی در جریان بازدید از روند انجام این پروژه گفت: اعتبار مصوب برای بهسازی و تسطیح این مسیر در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است که ۲۰ میلیارد آن تخصیص داده شده است.

وی، با بیان اینکه مقرر شده است در صورت تأمین اعتبار امسال ۱۰ کیلومتر از جاده چلگرد به سرآقا سید تا محدوده غار یخی آسفالت شود، افزود: مطالعات حذف گردنه سخت گذر عسل کشان هم در دست انجام است گردنه عسل کشان در مسیر دهستان موگویی هرساله با بارش نخستین برف زمستانی بسته و ارتباط ۴ هزار سکنه دهستان موگویی با مرکز شهرستان قطع می‌شود.

وی طول کل مسیر را ۳۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود:  هم اکنون عملیات بهسازی و تسطیح از گردنه عسل کشان تا روستای سرآقا سید به طول ۱۷ کیلومتر با سرعت زیادی در حال انجام است که بهسازی ۵ کیلومتر از آن به پایان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های پیمانکار مربوطه تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود امیدواریم تا فرا رسیدن فصل سرما خاکبرداری، عملیات پیکوری و انفجار در ۱۲ کیلومتر باقی مانده از گردنه عسل کشان تا روستای سر آقا سید به پایان برسد.

 گفتنی است روستای سرآقا سید از منظر معماری یکی از بی‌نظیرترین روستاهای فلات مرکزی ایران به ویژه در منطقه زاگرس مرکزی است.

این روستا با توجه به بافت تاریخی‌اش به ماسوله دوم معروف است، قدمت این روستا که دارای معماری زیبای سنتی و پلکانی است به حداقل ۶۰۰ سال پیش می‌رسد.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان‌های ۹ گانه استان چهارمحال و بختیاری، با ۳۵ هزار نفر جمعیت است که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

نظر شما