شناسهٔ خبر: 25352 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

از سوی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

ابلاغ چگونگی ساخت برج‌های دوقلوی پایتخت به شهرداری/ گودبرداری فعلی مطابق طرح‌های مصوب نیست

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت و ساز اطراف برج میلاد تهران باید بر اساس مصوبات و تصمیمات کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باشد از تکلیف شهرداری برای تهیه و ارایه طرح جدید برج های دوقلوی پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی در بیان آخرین وضعیت ساخت برجهای دوقلوی میلاد گفت: موضوع چگونگی ساخت برج‌های دوقلو در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و به شهرداری تهران ارسال شده است.

وی افزود: طبق این مصوبه قرار شد شهرداری مطالعه‌ای را برای بلوکی که برج میلاد در داخل آن قرار دارد صورت دهد. این بلوک در محدوده اتوبان همت، چمران، حکیم و شیخ فضل الله نوری واقع شده است، لذا هر تصمیمی برای بارگذاری جدید باید با لحاظ کلیه شرایط  اعم از بار ترافیکی، جمعیت، مکان سنجی و محیط زیست صورت گیرد.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی با اشاره به محدوده ۱۲۰ هکتاری مجموعه برج میلاد خاطرنشان کرد: در محدوده برج میلاد در زمانی طرحی در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده که به آن بی‌اعتنایی شده و چیز دیگری اجرا شده است. در حال حاضر نیز یک گود عظیم برای ساخت برج‌های دوقلو به وجود آمده که مطابق طرح‌های مصوب نیست.

حناچی با بیان این که تغییر طرح قبلی تبعاتی برای مجموعه داشته است به ایسنا گفت: علاوه بر برج میلاد، بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی به وجود آمد. این کار باید بر اساس مطالعه باشد و نباید سلیقه ای اقدام به ساخت و ساز کرد.

وی با بیان اینکه استدلال های خود را به شهرداری قبولانده ایم، افزود: قرار شده تا شهرداری تهران طرحی را با لحاظ تمام جوانب ایجاد برجهای دوقلو در مجموعه ارتباطات بین المللی تهران تهیه و ارایه کند./

نظر شما