شناسهٔ خبر: 25364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد:

کارگروه حمل و نقل و شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان

هوا شناسی - گردو غبار طوفان اعضای این کارگروه مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای را مطرح و به بحث وتبادل نظر در این زمینه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در این کارگروه در خصوص اهداف، شرح وظایف، و در خصوص اهمیت استان اصفهان به لحاظ معین بودن برای استان تهران، قرارگرفتن در مرکز کشور از نظر اقتصادی، تجاری، حمل ونقل و ترانزیت کالا و مسافر، جایگاه حمل ونقل در اجرای برنامه‌های مدیریت بحران، بلایای طبیعی وحوادث مربوط به بخش حمل و نقل، زلزله، سیل و ... و بررسی علل حوادث جاده‌ای، ریلی و هوایی و همچنین آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر بحران‌های احتمالی مطالبی ارائه شد.

حسین خادم زاده رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان و دبیر کارگروه در توضیح برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد کلیه اعضا و دستگاه‌های عضو کارگروه نسبت به شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری‌ها، بروزرسانی بانک اطلاعاتی، مقاوم سازی ساختمان‌ها و تاسیسات، برگزاری دوره‌های آموزشی و مانور، ایجاد اتاق امن، طرح جامع خطرپذیری، پیگیری رفع نقاط کور مخابراتی و رعایت الزامات مهندسی و اولویت بندی گزینه‌های با اهمیت استان در حوزه مدیریت بحران اقدام و راهکارهای جایگزین پیش‌بینی و اجرا نمایند.

نظر شما