شناسهٔ خبر: 25367 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

امکان ‌واردات و ترانزیت هر نوع کالا از طریق بندر چابهار برای تجار‌/ کالاهای وارداتی شرق کشوراز طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود

اسکله بندر چابهار مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داده است برای بالا بردن سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اختصاص ۴ دستگاه مکنده با توان ۶۰۰ تن در ساعت برای بندر چابهار از طریق برگزاری مناقصه و برنده مناقصه مشخص شده است و گفته است: واردات و ترانزیت هر نوع کالا از طریق بندر چابهار برای بازرگانی و تجار توجیه پذیر است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح اقدامات توسعه بندر و میزان سرمایه گذاری های دولت و بخش خصوصی در این بندر گفت : واردات و ترانزیت هر نوع کالا از طریق بندر چابهار برای بازرگانی و تجار توجیه پذیر است و دولت باید در امر واردات کالا پیشگام باشد.

آقایی گفت: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی برای بالا بردن سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اختصاص ۴ دستگاه مکنده با توان ۶۰۰ تن در ساعت برای بندر چابهار از طریق برگزاری مناقصه و برنده مناقصه مشخص شده است و امیدواریم هر چه سریعتر دستگاههای مکنده وارد بندر شوند.

سید مسعود آزادگان مدیرکل عملیات بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی نیز افزود: این شرکت تمام تمرکز خود را برای انتقال کالاهای اساسی شرق کشور از طریق بندر چابهار دارد زیرا نگاه ویژه مسئولین کشور به چابهار باعث توسعه منطقه می شود.

وی گفت : هنوز دولت سهمیه وارداتی را به ما تکلیف نکرده به همین سبب میزان واردات مشخص نشده است و ما در تلاشیم علاوه بر کالاهای اساسی توسط شرکت مادر تخصصی از برخی شرکت های مربوط به وزارت جهاد کشاورزی مانند خدمات حمایتی و پشتیبانی امور دام کالای خود را از این بندر ترخیص کنند.

آزادگان تصریح کرد: شرکت تامین کننده کالاهای شرق کشور پذیرفته که کالاهای وارداتی شرق کشور شامل کالاهای استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و حتی یزد از طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود

نظر شما