شناسهٔ خبر: 2537 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با محوریت مبحث طرح منظر شهری برگزار می‌شود:

بررسی وضعیت مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور مدافع و منتقد طرح

پوستر عمران و بهسازی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران سومین مباحثه از سلسله نشست‌های موضوعی خود را با موضوع نوسازی مشارکتی شهری و با محوریت محله‌شهید خوب‌بخت، هفته آینده (یکشنبه ۲۳ آذر) برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سومین مباحثه از دفتر سوم سلسله نشست‌های موضوعی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص بررسی و نقد رویکردها و الگوهای نوسازی مشارکتی محله در بافت فرسوده شهری با عنوان «نوسازی مشارکتی محله در بافت‌های فرسوده شهری؛ طرح منظر شهری محله شهید خوب‌بخت» هفته آینده (یکشنبه ۲۳ آذر) برگزار می‌شود.

در این نشست که از ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد سیدامیر منصوری به عنوان مدافع ایده، مجتبی رفیعیان به عنوان منتقد و علیرضا عندلیب به عنوان دبیر علمی در سالن اجتماعات این شرکت به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

محله شهید خوب‌بخت در منطقه ۱۵ تهران قرار دارد که از غرب به خیابان ذوالفقاری، از شمال به بزرگراه خاوران، از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به خیابان بنی‌هاشم منتهی می‌شود.

روز شنبه ۱۴ مهر سال ۱۳۸۶ مراسم کلنگ‌زنی نوسازی این محله قدیمی که گفته می‌شود تاریخ تأسیس آن به زمان محمدشاه قاجار بازمی‌گردد با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد؛ وی در مراسم کلنگ‌زنی اعلام کرد طبق برنامه‌ریزی انجام شده، روند نوسازی محله در سه سال به پایان می‌رسد.

نشست پیشین این شرکت با موضوع «نقد و بررسی رویکرد دفاتر تسهیل‌گری در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری» برگزار شد. 

شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خیابان خدامی بالاتر از میدان ونک، پلاک ۵۱ واقع شده است./

نظر شما