شناسهٔ خبر: 25377 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آخرين وضعيت انفجار خط آهن ترکیه/ حوادث ريلی در خاک ترکیه ربطی به راه‌آهن ایران ندارد

انفجار قطار مدیرکل راه آهن آذربایجان غربی با بیان اینکه قطار عبوری به مقصد ایران متعلق به ترکیه است، گفت: انفجار راه‌آهن دو روز قبل در عمق خاک ترکیه و ۲۰ کیلومتری ایستگاه کاپی کوی رخ داده است.

میرحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن رد خبر مندرج در برخی رسانه ها مبنی بر "حمله به یک قطار باری ایرانی در مرز ترکیه" تصریح کرد: دو روز قبل در ۲۰ کیلومتری ایستگاه "کاپی کوی" واقع در خاک ترکیه، خط راه آهن در ترکیه منفجر و باعث خروج قطار از ریل شد اما هیچگونه آسیبی به بارها نرسید.

وی افزود: البته روز گذشته این خط آهن در داخل خاک ترکیه ترمیم شد و قطار مورد نظر امروز به ایران می‌رسد.

به گفته وی لکوموتیو و واگن متعلق به ترکیه است و فقط قرار بوده محموله بار را به ایران برساند.

به گفته وی علت انفجار و خرابکاری که روی خط‌‌آهن کاپی‌کوی در خاک ترکیه رخ داده بود، این قطار دچار مشکل شدهو لکوموتیو و یک واگن آن از ریل خارج شده بود.

در واقع کشور ترکیه بلافاصله پس از وقوع این اتفاق، خط‌آهن را ترمیم کرد و امروز این قطار با ۱۷ واگن آن به ایستگاه راه‌آهن کاپی‌کوی وارد شده است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با تاکید اظهار داشت: به لکوموتیو و واگن‌های این قطار خسارتی وارد نشده است.

همچنين صادق سکری مديركل روابط عمومی شرکت راه‌آهن نیز  با اشاره به وقوع حادثه برای قطار در خاک ترکیه گفت: این قطار متعلق به ایران نبود و در منطقه کاپی کوی ترکیه مورد حمله قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به دنبال انفجار یک واگن و لوکومتیو از خط خارج شده است، افزود: این قطار هیچ ارتباطی به ایران نداشته و انفجار هم در داخل خاک ترکیه بوده است، بنابراین هرگونه ارتباطی میان این حادثه و قطارهای ایرانی تکذیب می شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن با اشاره به اینکه این قطار عازم ایران بوده است، اظهار داشت: حوادثی که برای قطارهای ترکیه در خاک ترکیه اتفاق می افتد ربطی به راه آهن ایران ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما