شناسهٔ خبر: 25408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید از ۱۸ کیلومتر ابتدایی مسیر عنوان شد:

تأکید مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بر تسریع در اجرای پروژه باند دوم محور لار-بندرعباس

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از پروژه دو بانده شدن محور لار- بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل در بازدید از این پروژه، تأکید کرد: در سفری که دکتر آخوندی مقام عالی وزارت در  خردادماه سال گذشته به لارستان داشتند دستور شروع به‌کار باند دوم محور لار به بندرعباس به طول ۱۸ کیلومتر داده شد.

وی عرض این جاده (باند دوم) را ۱۱ متر، حجم خاکبرداری را ۱۳۵ هزار مترمکعب و حجم خاکریزی را نیز ۵۰۰ متر مکعب عنوان کرد و افزود: در این محور مهم ۵۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد و امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه، شاهد آسان شدن رفت و آمد مردم لارستان و جنوب فارس به استان هرمزگان باشیم.

باقری فرد با اشاره به اینکه پروژه دو بانده شدن لار به بندرعباس در دو قطعه‌ ۸ و ۱۰ کیلومتری انجام می‌شود، از آغاز عملیات خاکریزی در ۸ کیلومتر ابتدایی در روزهای آتی خبر داد و تصریح کرد: در قطعه اول، عملیات احداث ابنیه فنی در حال انجام است و در ۱۰ کیلومتر دوم مسیر نیز تاکنون ۱۰ دستگاه پل احداث شده و عملیات خاکریزی آن نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با تأکید بر اولویت محور لار- بندرعباس در برنامه‌های این اداره کل، به برخی دیگر از ویژگی‌های این محور اشاره کرد و گفت: در مسیر، یک پل نسبتا بزرگ به نام «بست فاریاب» وجود دارد که دارای ۳ دهانه ۱۶ متری است که در حال حاضر عملیات احداث این پل نیز آغاز شده است . وی همچنین حجم عملیات خاکریزی انجام شده در قطعه دوم را ۱۳۰ هزار مترمکعب و حجم خاکبرداری را ۱۱۰ هزار مترمکعب ذکر کرد.

باقری فرد همچنين از مردم اين منطقه خواست تا انتقادات و پيشنهادهای خود را از طريق پيام كوتاه به شماره ۳۰۰۰۴۸۶۶۰۰۱۹۷۱ با اداره روابط عمومی اداره كل در ميان بگذارند.

لازم به یادآوری است کل مسیر لار به بندرعباس به عنوان بخشی از جاده ابریشم، بیش از ۲۳۰ کیلومتر طول دارد که ۸۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاضی اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار گرفته است.

نظر شما