شناسهٔ خبر: 25412 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل خبر داد:

ایمن‌سازی۱۷ نقطه حادثه خیز/ احداث ۱۵۸ کیلومتر باند دوم در سال‌جاری/ احداث ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی طی دو سال گذشته

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان بر توجه ویژه‌ دولت به راه‌های این استان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: در راستای ایمن‌سازی راه‌های این استان در دو سال گذشته ۱۷ نقطه حادثه خیز ایمن‌سازی و رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در سومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل ونقل و مدیریت سوانح رانندگی خراسان جنوبی بر توجه ویژه‌ دولت به راه‌های این استان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: در راستای ایمن‌سازی راه‌های این استان در دو سال گذشته ۱۷ نقطه حادثه خیز ایمن‌سازی و رفع شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۴۰۴ کیلومتر بزرگراه یک طرفه، یک هزار و سه کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه استان خراسان جنوبی در زمینه راه‌ها شریانی رتبه پنجم، آزادراه رتبه ۳۱، بزرگراه رتبه ۱۳، راه‌های اصلی رتبه ۷، راه‌های فرعی رتبه ۵ و راه‌های روستایی نیز رتبه ۵ کشور را دارا است افزود: اعتبارات این اداره کل در سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که در اعتبارات ملی دارای رشد ۱۶۵ درصدی بوده‌ایم.

جعفری با اشاره به اینکه این استان به ۱۰۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد گفت: با توجه به پایین بودن شاخص‌های این استان در بخش راه، این بخش توجه ویژه‌ای را در برنامه ششم توسعه می‌طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد اداره راه و شهرسازی استان در دولت تدبیر و امید، گفت: طی دو سال گذشته حدود ۹۷ کیلومتر بزرگراه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید که طول بزرگراه‌های استان را از ۳۰۰ کیلومتر به ۴۰۰ کیلومتر ارتقاء داده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد بزرگراه‌های استان در مدت یاد شده احداث و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از برنامه‌های امسال این اداره کل آسفالت ۱۵۸ کیلومتر باند دوم بزرگراه است که ۸۳ درصد از باندهای دوم استان در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز ۲۵۰ کیلومتر دیگر به باندهای دوم استان اضافه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان احداث و بهره‌برداری ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان بوده است که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته، ۲۲ کیلومتر آن آسفالت و ۳۲ کیلومتر دیگر آماده آسفالت است که از پیشرفت متوسط ۶۲ درصد برخوردار است.

جعفری با اشاره به سهم ۱۰ درصدی کل کشور به راه‌های خراسان جنوبی در زمینه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: اولویت اختصاص اعتبارات به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و سفر ریاست جمهوری در زمینه راه‌ها است.

وی با اشاره به راه‌های روستایی استان بیان کرد: تا قبل از سال ۹۳ راه‌های روستایی زیر ۱۰۰ کیلومتر بوده است که در دو سال گذشته به ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی آسفالته رسیده است.

وی به تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸۰ کیلومتر دیگر راه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از آن ۶۲۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان دارای راه آسفالته می‌شود.

جعفری بیان کرد: در دو سال گذشته ۱۲۰۰ کیلومتر روکش و آسفالت در راه‌های استان خراسان جنوبی صورت گرفته که روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر دیگر از راه‌های استان در برنامه امسال است که در مجموع به ۱۰۰ هزار و ۷۰۷ کیلومتر می‌رسد. علاوه براین در زمینه ایمن‌سازی راه‌های استان، ۱۷ نقطه حادثه خیز در دو سال گذشته رفع شده است.​

نظر شما