شناسهٔ خبر: 25422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تربت جام خراسان رضوی خبر داد:

اجرای عملیات شانه‌سازی، ایمن‌سازی و مرمت بیش از ۵۲ کیلومتر از راه‌های شهرستان تربت‌جام

شانه سازی رییس اداره راه و شهرسازی تربت جام خراسان رضوی از شانه‌سازی، ایمن‌سازی و مرمت ابنیه فنی بیش از ۵۲ کیلومتر از راه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد نژادی‌پور با اعلام این خبر افزود: این اداره اقدام به شانه‌سازی بخشی از محورهای شهرستان تربت‌جام به طول ۴ کیلومتر با عرض ۲ متر در دو طرف این محور کرده است. 

وی ادامه داد: این شانه‌سازی با افزایش دید رانندگان همراه خواهد بود که با عملیات خاکریزی در محل قوس‌ها در محور روستایی سمیع‌آباد و اصلاح افتادگی شانه راه در محورهای روستایی حوزه استحفاظی به طول ۳۰ هزار متر این ایمنی افزایش می‌یابد.

رییس اداره راه و شهرسازی تربت جام با اشاره به پاکسازی کلاژ و تسطیح در حریم راه‌های این شهرستان به حجم ۸۲۸ هزار متر گفت: این عملیات با اعزام ۲ دستگاه گریدر انجام شد که جمع‌آوری نخاله‌ها مانند شیشه و دیگر اشیای تیز در حریم راه‌ها که باعث پارگی لاستیک خودروهای عبوری می‌شد، از اولویت‌های اجرایی این پروژه بود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در برداشته، افزود: عملیات لکه‌گیری آسفالت و مرمت و تعویض چراغ‌هایی که بر اثر شرایط جوی نامساعد، باد و باران و برخورد وسایل نقلیه مشکل پیدا کرده بودند که شامل ۸ عدد چراغ در محل تقاطع‌ها و ۴ عدد چراغ فلش در محور تربت جام به فریمان انجام شد از دیگر اقدامات در محورهای شهرستان است.

نژادی‌پور با یادآوری بارندگی‌های شدید چند ماه گذشته در حوزه استحفاظی شهرستان تربت‌جام، بیان کرد: به علت بارش‌های مکرر گذشته، اصلاح رویه راه در محل آب‌نماها و پل‌ها که بر اثر سیلاب آسیب دیده بودند و همچنین تنظیم و مرتب‌کردن علایم ایمنی و شست‌وشوی تابلوهای جناغی و مسیرنما در مسیر تربت‌جام به فریمان به طول ۵۲ کیلومتر، از مهم‌ترین اقدامات این اداره بوده است.

نظر شما