شناسهٔ خبر: 25430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی شهرستان صحنه استان کرمانشاه خبر داد:

ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی شهرستان صحنه

گاردریل رئیس راه و شهرسازی شهرستان صحنه استان کرمانشاه از انجام عملیات ویژه راهداری تابستانی به منظور بهسازی و ایمن سازی محورهای ارتباطی این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، روضانعلی حصاری گفت: با پرتردد شدن جاده‌ها در پی سفرهای تابستانی به منظور کاهش تصادفات احتمالی و البته افزایش ضریب ایمنی تردد، عملیات ویژه راهداری توسط این اداره در حال انجام است.

حصاری در توضیح این مهم، اجرای عملیات شانه‌سازی محور صحنه-به طرف بیستون و محور مریم نگار به سردهلق جمعا به طول ۶ کیلومتر، آسفالت دوربرگردان تقاطع سه راهی آب باریک و پاقلعه به طول یک کیلومتر، آسفالت راه روستایی هالان و سرخ میری و عمارت به لرخانی به طول ۵ کیلومتر، لکه گیری چاله‌ها در محورهای حوزه استحفاظی طی چندین مرحله با مصرف ۴۰ تن آسفالت، تیغه زنی و تسطیح و رگلاژ راه روستایی گیجی و سنگ سفید به قلعه لان جمعا به طول ۷ کیلومتر را نام برد.

رییس راه و شهرسازی شهرستان صحنه تصریح کرد: در پی شناسایی نقاط پرخطر در محورهای شهرستان بویژه راه‌های روستایی، نقطه پرخطر در مسیر گیچی دره با انجام عملیات خاکریزی به حجم ۶۰۰ متر مکعب و احداث دیوار خاکی در گردنه سر دهلق واقع در مسیر صحنه-سنقر به طول ۳۰۰ متر خطر در پرتگاه و محور روستایی فوق مهار شد.

حصاری در پایان به انجام عملیات نصب ۹۰ عدد تابلو در راه روستایی کوره و سایر محورهای مواصلاتی صحنه اشاره کرد و گفت: خط کشی راه‌های صحنه جمعا به طول ۱۰ کیلومتر و جمع آوری گاردریل‌های صدمه دیده و نصب مجدد آن‌ها در محورهای شهرستان و پاکسازی پارکینگ‌ها و حریم بزرگراه کربلا و تنقیه قنوها در هر دو طره راه جمعا به طول ۸۲ کیلومتر را می‌توان اشاره کرد.

گفتنی است عملیات راهسازی گردنه سرتخت در محور دیزگران که تماما سنگی است با حجم ۳۲۰۰ مترمکعب همچنان ادامه دارد.

نظر شما