شناسهٔ خبر: 25433 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بخارایی اعلام کرد:

بهبود وضعیت ایمنی حمل و نقل نیازمند عزم ملی است/ برگزاری جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای/ سهم ۱۲ درصدی ناوگان عمومی از تلفات جاده‌ای/۳۰ درصد سوانح رانندگی به دلیل خواب‌آلودگی راننده اتفاق می‌افتد

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از برگزاری اولین جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای در نیمه دوم مهرماه امسال با هدف جلوگیری از آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی و کاهش سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در نشست خبری جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای، با بیان اینکه این جمعیت سال ۸۶ به همت تعدادی از دست‌اندرکاران ایمنی و حمل و نقل با هدف آرمانی بهبود وضعیت ایمنی شبکه ناوگان شهری و برون‌شهری پایه‌گذاری شده عنوان کرد: در این مدت نشست‌های مختلفی با حضور نخبگان کشور، رانندگان ناوگان عمومی و بانوان فعال اجتماعی داشته‌ایم و سال گذشته جشنواره بزرگ هم‌پیمانی ایمنی را برگزار کردیم.

وی افزود: امسال تصمیم گرفتیم اقشار مختلف را به ظرفیت شاغلان حرفه‌ای در حمل و نقل حساس کنیم تا این قشر با حمایت بیشتر همکاری خود را بر ارتقای ایمنی افزایش دهند چراکه ایمنی در توسعه اقتصادی تاثیرگذار است و نقش مؤثری را در افزایش اشتغال و تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند.

بخارایی با بیان اینکه متأسفانه چندان عنایتی به رانندگان ناوگان عمومی نشده است گفت: وجدان عمومی بدهکار این عزیزان است و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای تبیین ارج و منزلت این عزیزان است.

وی تأکید کرد: از ۲۰ میلیون نفری که گواهینامه دارند یک میلیون نفر راننده ناوگان عمومی هستند که به سرمایه‌گذاری مالی و جانی در این عرصه می‌پردازند و رانندگان ناوگان عمومی در صورت عدم ایمنی آسیب‌پذیرترین افراد هستند .

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تشریح کرد: این جشنواره نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و نمایندگان نهادهای مختلف از جمله وزارت راه، وزارت کشور، راهداری و شهرداری عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره هستند.

وی عنوان کرد: رانندگانی که خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و رزومه خود را تا ۲۰ شهریور از طریق نشانی الکترونیکی www.rsss.ir  ارسال کنند . ۱۰ راننده تندیس دریافت می‌کنند و ۲۰ نفر نیز منتخب خواهند بود.

وی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های ملی سوانح رانندگی است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره شاهد کاهش تلفات باشیم.

این مقام مسئول همچنین بر لزوم سختگیری در صدور گواهینامه رانندگی تأکید کرد و گفت: ۳۰ درصد سوانح رانندگی به دلیل خواب‌آلودگی راننده اتفاق می‌افتد و ۱۲ درصد تلفات حوادث جاده‌ای متعلق به ناوگان عمومی است.

بخارایی همچنین ادامه داد: زیرساخت‌های جاده‌ای نیز نقش زیادی در حمل و نقل دارند و لازم است شبکه‌های شریانی خاص تبدیل به بزرگراه شوند.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت ایمنی حمل و نقل نیازمند عزم ملی است برلزوم مشارکت دستگاه‌ها و جلب سرمایه‌ها به این بخش تأکید کرد.

این نشست خبری پیش از ظهر امروز ۵ مرداد در خانه حمل و نقل برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما