شناسهٔ خبر: 25518 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بررسی مشکلات سیاهکل با حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان

افزایش ۱۰ درصدی شاخص آسفالت در جاده‌های روستایی گیلان به نسبت ۲ سال پیش/ خروج سیاهکل از بن‌بست با احداث جاده سراوان

جلسه جلسه بررسی مشکلات و پروژه‌های شهرستان سیاهکل با حضور مهندس خاوری مدیرکل راه و شهرسازی ، فرماندار سیاهکل و تعدادی از مدیران در دیلمان برگزار  شد.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان مهندس علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در این جلسه اعلام کرد شهرستان سیاهکل  از جمله شهرستان‌هايی بوده که از لحاظ جغرافیایی و شرایط توپوگرافی بسیار مهم و حساس است و پروژه‌های بسیار خوبی در این شهرستان به اجرا در آمده است.

خاوری افزود:  آسفالت ۱ کیلومتر راه روستایی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و در راه‌های روستایی نیز تامین منابع  از اعتبارات استانی صورت می‌پذیرد که در سال گذشته متوسط دریافت وجه  در اعتبارات استانی ۱۲% بوده که این مشکلات شدید مالی مانع از ادامه کار و فعالیت در بخش راه بویژه راه‌های روستایی نشده است و نهایت تلاش خود را در جهت رفاه مردم و افزایش شاخص آسفالت بویژه در راه‌های روستایی انجام خواهیم داد.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: در سال ۹۳ شاخص آسفالت در استان در بخش راه‌های روستایی ۳۹.۵% بوده که امروز به ۴۹.۶۷% ارتقاء یافته که لازم به توضیح است که شاخص آسفالت راه روستایی  در کشور ۵۲.۵% است وی ادامه داد: از این رو این اداره کل با محدودیت‌های اعتباری و مالی توانسته اقدامات درخور توجه‌ای در زمینه آسفالت و روکش بویژه در راههای روستایی منطقه  داشته باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان  در ادامه اعلام کرد: در حوزه توسعه راه‌ها نیز در حوزه سیاهکل پروژه های بزرگی به بهره‌برداری رسیده و یا دردست اجرا است مانند جاده سراوان به  سیاهکل که در بهمن ماه سال گذشته ۱۸.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید که با احداث این جاده شهر سیاهکل به نوعی از بن بست خارج شده است و ۴ کیلومتر باقیمانده آن نیز با توجه به شرایط اقتصادی و در صورت تامین منابع مالی امکان بهره برداری آن به مدت ۸ ماه امکان‌پذیر است.

خاوری در پایان گفت: پروژه تحکیم بستر و تثبیت جاده سیاهکل به دیلمان که به جهت تردد خودروهای سنگین ، خسارات زیادی به جاده ایجاد نموده  که در سال گذشته نیز به طول ۱۸.۵ کیلومتر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان به اتمام رسیده است. باقی‌مانده این مسیر تا سیاهکل نیز به طول ۲۰ کیلومتر نیازمند ۹ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تهیه سیمان این آمادگی وجود دارد که با تامین منابع مالی ملی باقی‌مانده این مسیر نیز با زیرسازی بتن آسفالت و روکش شود.

نظر شما