شناسهٔ خبر: 25520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جواد حق شناس:

احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در شهرهای مختلف/ احتمال پایان رکود در بخش مسکن

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور خبر داده است امسال احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و حدود ۱۵ هزار واحد مسوکنی به جا یمانده از سال های گذشته در شهرهای مختلف در حال اجرا است و تصریح کرده است مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تا پایان سال به سرانجام می رسد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد حق شناس در حاشیه بازدید از پروژه مسکن شهری در منطقه سلطان آباد شیراز گفته است: تا‌کنون حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به صورت فروش اقساطی به متقاضیان واگذار شده است.

به گفته وی سهمیه بنیاد مسکن در احداث مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت حدود ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد بوده است که احداث ۳۰۵ هزار واحد تا کنون به پایاین رسیده است. .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور‌گفته است : حدود هفت تا هشت هزار واحد مسکن مهر نیز دراین شهرها به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعاونی ها با مسایل و چالش هایی همراه است که برای رفع تعارض و مشکلات این واحد ها نیز چاره اندیشی می کنیم

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای تامین زیر ساخت های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت همکاری و مشارکت خوبی داشته است تصریح کرده است و  ضمن تشکراز مشارکت و همکاری بانک های عامل گفته است: در طرح های یاد شده از مجموع ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان جذب شده است .

حق شناس ادامه داد: امسال احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و حدود ۱۵ هزار واحد مسوکنی به جا یمانده از سالهای گذشته در شهرهای مختلف در حال اجرا است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد حق شناس در حاشیه بازدید از پروژه مسکن شهری در منطقه سلطان آباد شیراز گفته است: تا‌کنون حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به صورت فروش اقساطی به متقاضیان واگذار شده است.

به گفته وی سهمیه بنیاد مسکن در احداث مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت حدود ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد بوده است که احداث ۳۰۵ هزار واحد تا کنون به پایاین رسیده است. .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور‌ گفته است : حدود هفت تا هشت هزار واحد مسکن مهر نیز دراین شهرها به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعاونی ها با مسایل و چالش هایی همراه است که برای رفع تعارض و مشکلات این واحد ها نیز چاره اندیشی می کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای تامین زیر ساخت های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت همکاری و مشارکت خوبی داشته ، ضمن تشکر از مشارکت و همکاری بانک های عامل گفته است: در طرح های یاد شده از مجموع ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان جذب شده است .

حق شناس ادامه داد: امسال احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی به جای مانده از سال های گذشته در شهرهای مختلف در حال اجرا است .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور نوید بهره برداری از هفت تا هشت هزار واحد از واحد های یاد شد تا پایان امسال را داد و گفت : برنامه برای رونق بخشی به بخش مسکن به دولت پیشنهاد داده‌ایم، تعداد واحدهای این برنامه ۳۳۵ هزار واحد است که زمین، تهیه طرح و برنامه های آن آماده است و فقط منتظر تسهیلات مناسب هستیم که آن هم بانک مسکن قول داده تا در این پروژه ما را یاری کند.

به گفته حق شناس خیرین نیز در ساخت مسکن و همکاری با بنیاد مشارکت گسترده دارند، تعداد ۲۸ هزار واحد نیز توسط خیرین در حال ساخت است و برخی از طرح های خیر ساز نیز منتظر در اختیار گذاشتن زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی هستند تا کار خود را گسترش دهند.

این مقام مسئول در مورد رکود در بخش مسکن ابراز داشت: رکود در بخش مسکن مربوط به کل برنامه اقتصادی است، دولت در این زمینه اقداماتی داشته و کم کم نشانه هایی از رفع رکود دیده می شود اکنون قیمت های مسکن واگذارشده تقریباً با قیمت تمام شده برابری می کند در نتیجه به نظر می رسد رکود بخش مسکن نیز پایان یابد و رونق به این بخش بازگردد.

به گزارش ایرنا همچنین معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور از پروژه ۱۰۲ واحدی کوثر در منطقه سلطان آباد شیراز دیدن کرد .

محمد رسول پروری معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس در این دیدار بیان داشت : این پروژه که بزودی به متقاضیان تحویل داده می شود با بهره گیری از تسهیلات و وام بانک مسکن و مشارکت بنیاد مسکن ساخته شده و دارای واحد های دوخوابه و یک خوابه است .

وی گفته است برنامه برای رونق بخشی به بخش مسکن  را به دولت پیشنهاد داده ایم، تعداد واحدهای این برنامه ۳۳۵ هزار واحد است که زمین، تهیه طرح و برنامه های آن آماده است و فقط منتظر تسهیلات مناسب هستیم که آن هم بانک مسکن قول داده تا در این پروژه ما را یاری کند.

نظر شما