شناسهٔ خبر: 25526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست بررسی عوامل سانحه اتوبوس در جاده چالوس در شورای ترافیک البرز

تردد بیش از ظرفیت خودروها در محورهای البرز/ ساماندهی ترافیکی جاده چالوس عزم ملی می‌خواهد/ یک طرفه شدن جاده چالوس برای امدادرسانی مشکل‌ساز است

تصادف اتوبوس شورای ترافیک استان البرز با حضور استاندار البرز، مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه مسئولان دستگاه های امداد و نجات شهری و جاده ای عوامل بروز حادثه دلخراش تصادف اتوبوس در جاده چالوس و کشته شدن ۱۶ مسافر را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دراین نشست که بخشدار آسارا، مدیرکل راه و شهرسازی استان، رئیس مرکز فوریت های پزشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، رئیس پلیس راه استان البرز در آن حضور داشتند، هر یک به بیان مشکلات در محورهای ارتباطی استان البرز بویژه جاده چالوس پرداختند.

رئیس پلیس راه استان البرز در نشست شورای ترافیک استان البرز گفت: یکی از مشکلات درحوزه محورهای ارتباطی این استان تردد بیش از ظرفیت خودروها است.

سرهنگ رضا اکبری افزود: درحادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس در جاده چالوس مشکل نبود جرثقیل برای جابجایی این اتوبوس به رغم مصوباتی که در گذشته داشتیم، بود.

وی گفت: جاده چالوس محوری حساس است که به رغم تلاش های استانی نگاه ملی می خواهد تا بار ترافیکی آن مشکل ساز نشود.

اکبری تاکید کرد: نصب مانیتورهای اطلاع رسانی در جاده چالوس با هدف اطلاع رسانی بیشتر به مردم نقش موثری در ارائه خدمات بهتر پلیس دارد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز نیز گفت: طبق استانداردها جاده چالوس دو پایگاه نیاز دارد، اکنون اورژانس چهار پایگاه مستقر کرده که در روزهای تعطیل به دو برابر افزایش می یابد.

دکتر مهرداد بابایی افزود: درحادثه تصادف اتوبوس ۱۳ مصدوم داشتیم که از این تعداد سه نفر مرخص و ۱۰ نفر تحت درمان قرار گرفتند، ضمن اینکه تمام فوتی های حادثه مربوط به محل وقوع آن بوده است.

وی گفت: از ۱۰مجروح تحت درمان برخی از آنان بیش از دو عمل جراحی داشتند که اقدامات درمانی لازم برای ارائه خدمات انجام شده است.

بابایی اضافه کرد: یک طرفه شدن جاده چالوس برای امدادرسانی مشکل ساز است و یکی از مباحثی که دراین زمینه باید مورد توجه قرار گیرد امداد هوایی است که اکنون پنج نقطه دراین زمینه شناسایی شده که هیچ یک استاندارد نیست و عملا از دو نقطه استفاده می شود .

به گزارش ایرنا رئیس جمعیت هلال احمر استان البرز نیز دراین نشست از قطعی برق در شب حادثه خبرداد و افزود: برغم مصوبات نشست های قبلی برای امکان برق اضطراری در این جاده مشکلاتی را قطعی برق در شب حادثه بوجود آورده بود.

احسان نصیری اظهار کرد: در حادثه دلخراش اتوبوس ۲۵ نفر توسط هلال احمر نجات یافتند که هفت دستگاه امبولانس به محل اعزام شده بود.

وی یادآورشد: هلال احمر علاوه بر ارائه خدمات در روزهای عادی در تلاش است تا در مناسبت ها و تعطیلات ۱۰۰درصد به توان امدادی خود برای تامین نیازهای خدماتی و امداد اضافه کند .

بخشدار آسارا نیز در نشست شورای ترافیک استان البرز احداث حداقل چهار مرکز خدمات رفاهی، تعریض جاده، احداث حداقل سه سوله برای دپوی تجهیزات مربوط به ساماندهی بحران را مورد تاکید قرار داد .

نظر شما