شناسهٔ خبر: 25531 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد مهدی بنچاری خبر داد:

افتتاح نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور/ نجات ۵۰ سانحه دیده دریایی در ۴ ماهه نخست سال در خلیج فارس

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داده است در ۴ ماه نخست امسال امدادگران دریایی در استان بوشهر در ۱۰ سانحه دریایی برای رسیدگی به حادثه دیدگان در آبهای خلیج فارس شرکت کردند که در این عملیات‌ها ۵۰ نفر سانحه دیده دریایی نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی بنچاری در مراسم افتتاح نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور در بندر خارگ با بیان اینکه سواحل استان بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و در طول این سواحل ۱۱ بندر تجاری وجود دارد، اظهار داشت: در این استان ظرفیت‌های مهم در زمینه خدمات بندری، دریایی و امداد و نجات دریایی وجود دارد که جایگاه این استان را در کشور متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه پهنه آبهای خلیج فارس در ارائه خدمات امداد دریایی تحت پوشش پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر است، گفت: اکنون در استان بوشهر ۵ پایگاه امداد و نجات دریایی در بنادر مختلف راه‌اندازی شده که نقش مهمی در ارائه خدمات به آسیب دیدگان دریایی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر در ۵ بندر مستقر است، افزود: ناجی ۹ در بندر خارگ، ناجی۲ در بندر صیادی عامری، ناجی ۸  دربندر دیر، ناجی ۱۸ در بندر عسلویه و شناور امداد رسانی سار۳ در بندر بوشهر مستقر است.

بنچاری با بیان اینکه پایگاه‌های امداد و نجات دریایی استان بوشهر دارای تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی متخصص است گفت: در ۴ ماه نخست امسال امدادگران دریایی در استان بوشهر در ۱۰ سانحه دریایی برای رسیدگی به حادثه دیدگان در آبهای خلیج فارس شرکت کردند که در این عملیات‌ها ۵۰ نفر سانحه دیده دریایی نجات یافتند.

وی با اشاره به استقرار مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: شناورهای حادثه دیده با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر از طریق تلفن اطلاع‌رسانی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند تا خدمات لازم از این مرکز دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی کشور در بندر خارگ  افزود: این مرکز دارای ساختمانی با زیربنای یک‌ هزار و ۱۰۰ متر مربع و ۱۰ سوئیت است که با حضور امام جمعه، بخشدار و مسئولان جزیره خارگ افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ‌وی با اشاره به نقش مهم مرکز یاد شده در ارائه خدمات به حادثه دیدگان، افزود: پس از انتقال حادثه دیدگان دریایی به مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی خارگ، خدمات لازم در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان ارائه و به مکان‌های مورد نظر منتقل می‌شوند.

بنچاری افزود: در این مرکز امکانات لازم اسکان، تغذیه و حمل و نقل ایجاد شده که سانحه دیدگان دریایی پس از انتقال به مرکز اسکان نجات یافتگان سوانح دریایی از خدمات لازم بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما