شناسهٔ خبر: 25603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهادری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تکمیل و واگذاری کل مسکن مهر استان کرمانشاه تا آخر امسال/ کرمانشاه رتبه پنجم از نظر سکونتگاه‌های غیررسمی/ جزئیات آغاز دو پروژه بازآفرینی شهری در استان

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انجام پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت و زیر آن تقسیم می شود گفت: پرونده مسکن مهر استان با توجه به همکاری نهادهای مرتبط و درست شدن موارد زیرساختی واحدها تا آخر امسال به اتمام می‌رسد.

عبدالله بهادری در گفتکو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه انجام پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت و زیر آن تقسیم می‌شود گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در کل ۴۷ هزار و ۴۹۵ واحد ساخته شده که از این تعداد تا کنون ۳۲ هزار و ۸۱۳ واحد افتتاح شده است و ۱۴ هزار و ۶۸۵ واحد باقی مانده دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد هستند.

وی به پروژه‌های مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز اشاره کرد و افزود: ۵۳ هزار و ۴۷ واحد در کل ساخته شده که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۱۳ واحد افتتاح شده است و بقیه واحدها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ادامه داد: پرونده مسکن مهر استان با توجه به همکاری نهادهای مرتبط و درست شدن موارد زیرساختی واحدها تا آخر امسال به اتمام می رسد.

بهادری اشاره به وضعیت عمران و بهسازی استان کرمانشاه  کرد و گفت: کرمانشاه بر اساس دارا بودن ۳۵ محله غیررسمی(سکونتگاه غیررسمی) از این بابت در جایگاه پنجم در کشور قرار دارد. از نظر تعداد جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی استان کرمانشاه با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۱۴ هزار و ۷۲ نفر رتبه ششم را در کشور دارد.

وی با یادآوری اینکه در سال های ۹۴-۹۵ در حوزه عمران و بهسازی اقداماتی را با شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی انجام دادیم، گفت: پیگیری صدور احکام برای ستاد بازآفرینی شهری استان باعث شد که جلسات ستاد باز آفرینی شهری پایدار در تمامی شهرستان‌های استان انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در این جلسات سیاست‌ها و روند اقدام برای باز آفرینی شهری تعیین و مشخض شد وزارت راه و شهرسازی چه سیاست‌هایی را برای بازآفرینی در پیش گرفته است.

بهادری ادامه داد: برنامه کوتاه مدت با اولویت‌بندی محله های هدف را در طول سال دنبال کردیم و با حضور مقامات مربوط در این جلسات، به وضع این مناطق رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه تهیه طرح بهسازی و نوسازی را برای شهرستان‌های هرسین و سنقر داشتیم گفت: این طرح ها را در کمسیون ماده پنج تصویب کردیم.

بهادری با اعلام اینکه کرمانشاه به عنوان یکی از ۱۷ شهر ایران برای پایلوت(طرح) بازآفرینی انتخاب شده، گفت: این انتخاب توسط وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهری پایدار صورت گرفته است. همچنین ۸۴۰ فقره تسهیلات برای برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در سال های ۹۴ و ۹۵ ارایه شده است. 

وی با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی شروع شده در استان گفت: احداث مدرسه شاطرآباد با مساحت ۸۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۹ هزار و ۷۵۰میلیون ریال، احداث پارک محلی سنقر با مساحت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۸ هزار و ۷۱۶ میلیون ریال شروع شده است.

نظر شما