شناسهٔ خبر: 25608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایان عملیات راهداری در محورهای مرزی تایباد در خراسان رضوی

روستای خراسان رضوی رییس اداره راه و شهرسازی تایباد از اتمام عملیات راهداری در راه‌های مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، رحمتی با اعلام این خبر افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی حساس مرزی شهرستان تایباد و به جهت جلوگیری از تخریب جاده‌های مرزی و تسهیل در حرکت خودروهای واحدهای مرزی و خودروهای ترانزیتی، عملیات راهداری در محورهای مرزی این شهرستان از ابتدا سال ۹۵ آغاز شد.

وی اظهار داشت: این عملیات شامل تنظیم شیب شیروانی ۸۰ کیلومتر، تسطیح حریم راه‌های مرزی و بوته‌کنی ۹ هزار متر مربع، نصب و مرمت ۱۶۰ عدد از انواع تابلو و علایم هشداردهنده،است.

رییس اداره راه و شهرسازی تایباد اضافه کرد: تسطیح و مرمت راه‌های دسترسی به پاسگاه‌های مرزی به طول ۱۳ کیلومتر، لکه‌گیری آسفالتی در محور گمرک - هشتادان، ۱۷ شهریور - پایگاه امام علی(ع)، پایگاه امام علی(ع) - پایگاه شهید اسدی و محور تایباد - دوغارون به کال‌سنگ به مقدار ۱۸۰۰ متر مربع از دیگر اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

بهره‌برداری از راه ۶ کیلومتری روستای برات‌آباد فریمان

آرش علیپور رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریمان در خبری دیگر  از افتتاح راه روستایی برات‌آباد از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان با حضور استاندار خراسان رضوی خبر داد و گفت: طی بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه مذکور، وی بر افزایش ایمنی در محورهای روستایی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد. 

وی ادامه داد: راه روستایی برات‌آباد به طول شش کیلومتر با خودیاری کشاورزان منطقه و سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی با تخصیص ۲۵۶ تن قیر رایگان از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی توسط اداره راه و شهرسازی فریمان اجرا شده و با بهره‌برداری از این پروژه ۵۰ خانوار از راه آسفالت روستایی برخوردار شدند.

رییس اداره راه و شهرسازی فریمان اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این پروژه، توسعه همه جانبه روستاها را یکی از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و به اقدامات قابل توجه سه سال گذشته برای تحقق این مهم اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: همچنین استاندار محترم از روند عملیات اجرایی جاده در دست احداث پروژه مشارکتی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با شهرداری سفیدسنگ نیز بازدید کرد.

علی‌پور خاطرنشان کرد: استاندار خراسان رضوی پس از افتتاح این پروژه، بازدیدی از عملیات اجرایی قطعه چهارم باند دوم محور فریمان - تربت‌جام و نیز باند دوم سنگ‌بست نیز داشت.

آغاز دور جدید شانه‌سازی و بوته‌کنی حاشیه محور اصلی سرخس مشهد

علیرضا الیاسی رییس اداره راه و شهرسازی سرخس نیز در خبری دیگر از آغاز دور جدید شانه‌سازی و بوته‌کنی حاشیه محور اصلی سرخس مشهد ابتدای کیلومتر ۷۷ به سمت سرخس با هدف افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش ترددها در محور سرخس به سمت مشهد و بالعکس، این عملیات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این عملیات به منظور از بین‌بردن اختلاف ارتفاع سطح آسفالت جاده با شانه راه به دلیل انجام روکش در سال گذشته و با هدف افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی محور شریانی و ترانزیتی سرخس مشهد اجرا می‌گردد.

رییس اداره راه و شهرسازی سرخس اظهار داشت: به امید خدا اجرای عملیات مذکور تا بهسازی کامل این محور با تلاش نیروهای راهداری خراسان رضوی ادامه دارد./

نظر شما