شناسهٔ خبر: 25611 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برقراری پرواز بغداد- رشت- بصره و بالعكس از فرودگاه سردارجنگل

فرودگاه رشت مدیر كل فرودگاه گیلان از برقراری پرواز بغداد-رشت-بصره و بالعكس از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: این پرواز حامل مسافران عراقی می باشد كه توسط شركت هواپیمایی العراقیه در فرودگاه سردار جنگل رشت انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گیلان، مدیر كل فرودگاه سردار جنگل رشت به برقراری پرواز بغداد-رشت –بصره و بالعكس اشاره كرد و گفت: شركت هواپیمایی العراقیه با اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی كشوری پرواز شماره ۱۱۱۹ مسیر بغداد به رشت را انجام خواهد داد. این پرواز پس از یك ساعت و نیم پرواز در ساعت ۱۵ روز جمعه هر هفته وارد فرودگاه سردار جنگل رشت خواهد شد و پس از یك ساعت توقف در فرودگاه رشت در ساعت ۱۶ این فرودگاه را به مقصد بصره ترك خواهد كرد.

 مهندس غلامرضا كریم آقایی با اشاره به اینكه این پرواز برای مسافران كشور عراق جهت گردش در مسیرهای گردشگری استانهای شمالی كشور برقرار شده، افزود: پرواز شماره ۱۱۱۷ هواپیمایی العراقیه در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه همان روز از بصره به مقصد فرودگاه رشت حركت خواهد كرد و در ساعت ۲۱ این فرودگاه را به مقصد بغداد ترك خواهد كرد.

وی به اولین پرواز این مسیر در  روز جمعه هشتم مرداد اشاره كرد و افزود: ۲۱۹ نفر از اتباع عراقی از بغداد و بصره به رشت سفر كردند و ۱۱۶ نفر از مسافران تبعه عراق با پروازهای مذكور به شهرهای بصره و بغداد بازگشتند.

مدیر كل فرودگاه گیلان همچنین اضافه كرد: با توجه به زیرساخت های موجود در فرودگاه سردار جنگل رشت، آمادگی خدمات دهی روزانه به ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت را داریم و شركت های هواپیمایی با توجه به توریستی بودن استان گیلان، مسیر های منتهی به فرودگاه رشت را در اولویت برنامه ریزی خود قرار دهند.

نظر شما