شناسهٔ خبر: 25635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نود و دومین جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی مطرح شد:

تاکید بر اوج‌گیری مراحل نهایی طرح مسکن مهر آذربایجان‌غربی/ تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر

جلسه استاندار آذربایجان‌غربی در نود و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان بر شتاب گیری روند اجرای مراحل نهایی پروژه‌های مسکن مهر استان تاکید کرد، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، مشکلات راه اندازی شبکه فاضلاب و تامین خدمات زیربنایی در پروژه‌های مسکن مهر استان با اجرای طرح‌های ضربتی رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، قربانعلی سعادت با بیان اینکه پروژه‌های ساخت مساکن مهر رو به اتمام است، گفت: لازم است مراحل نهایی این پروژه‌ها با سرعت انجام شده و فرآیند خانه‌دار شدن مردم بیش از این طولانی نشود.

وی خواستار برگزاری جلسات چاره اندیشی مشکلات پیرامون مسکن مهر از جمله پایان کار، بیمه و فروش اقساطی مسکن مهر شد و گفت:  امسال ارائه خدمات زیربنایی در تمامی مساکن مهر  و آماده سازی معابر مجتمع‌های مسکن مهر باید تکمیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: خرید مسکن بزرگ‌ترین معامله‌ای است که مردم انجام می‌دهند و بنابر این هر تغییر کوچک در قیمت مسکن در زندگی افراد تاثیرگذار است.

نود و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با محوریت بررسی مصوبات جلسات گذشته، بررسی و تصمیم گیری در خصوص موارد ارجاعی به دبیرخانه و ارائه گزارش پیرامون رونق بخش مسکن توسط مدیریت امور شعب بانک مسکن برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه گفت: مراحل ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی به خصوص راه اندازی شبکه فاضلاب در مساکن مهر با سرعت در حال اجراست.

داریوش نصر ادامه داد: همچنین عملیات آماده سازی معابر در سایت‌های مسکن مهر اجرا می‌شود.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در قالب تعاونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: ساخت و ساز ۱۱ هزار و ۴۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

نصر از مختومه شدن پرونده مسکن مهر تا پایان شهریور امسال در بیشتر شهرهای استان خبر داد و افزود: روند ساخت مسکن مهر در شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت تا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دفترچه اقساط برای  ۳۲ هزار واحد مسکن مهر صادر شده و ۱۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نظر شما