شناسهٔ خبر: 25667 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در ایران؛

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در روسازی بتنی بزرگراه گناباد- قاین-بیرجند

خیراله خادمی معاون ساخت وتوسعه راه‌ها گفت: برای اولین بار در کشور اجرای عملیات روسازی بتنی با استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات روز دنیا در محور گناباد- قاین- بیرجند به طول 40 کیلومتر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم از باند دوم محور گناباد- قاین- بیرجند، اجرای عملیات روسازی بتنی در 40 کیلومتر از این محور با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و آخرین تکنولوژی‌ در این زمینه و برای اولین بار در کشور آغاز شد.

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای روسازی بتنی در10 درصد از جاده‌ها اظهار داشت: به منظور اجرای روسازی بتنی در این محور پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا وارد کشور شده و برای اولین بار در این پروژه به کار گرفته شده است.

خادمی با تاکید بر مزایای این نوع روسازی تصریح کرد: روسازی بتنی در دنیا سوابق بالایی دارد و آنچه برای ما در راستای اجرای این طرح اولویت دارد بالا رفتن طول عمر رویه و صرفه‌ اقتصادی است و با توجه به اینکه امروز در کشور تولید سیمان مازاد است باید برای مصرف آن برنامه‌ریزی شود بنابراین در بخش جاده‌سازی با اجرای این طرح می‌توانیم از مازاد تولید سیمان استفاده کنیم. همچنین این نوع روسازی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نیز نقش اساسی دارد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها به دستگاهی که برای اجرای طرح روسازی بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد وگفت: راندمان این دستگاه 500 متر در طول روز است و با توجه به این امر پیش‌بینی می‌شود در طول 40 کیلومتر محور گناباد – قاین – بیرجند عملیات روسازی تا سال آینده به اتمام برسد.

خادمی با اشاره به اجرای 330 کیلومتر راه و بزرگراه در استان خراسان جنوبی در حال حاضر گفت: در تمام محور‌های منتهی به خراسان جنوبی عملیات احداث باند دوم در حال اجرا بوده ولی اولویت اصلی سرعت بخشیدن به اجرای عملیات باند دوم محور قاین – بیرجند است.

وی در پایان اظهار داشت: این محور به ویژه در  محدوده بیرجند به قاین بالاترین رشد ترافیک را طی سه سال گذشته در کشور داشته است و تکمیل این بزرگراه نقش اساسی در کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ترانزیت کالابه کشورهای آسیانه میانه دارد.

نظر شما