شناسهٔ خبر: 25691 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی خبر داد:

نوسازی بتنی ۱۰ درصد از جاده های کشور/ نیاز ۴۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای باندهای دوم بزرگراه های خراسان جنوبی

خیراله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای کشور گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان برای اجرای باندهای دوم بزرگراه های خراسان جنوبی نیازمند است که با اولویت بندی توسط مسوولان به مسیرها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، خیرالله خادمی دربازدید ازباند دوم محوربیرجند- قاین، در خصوص عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور گناباد قاین بیرجند گفت: براساس دستور وزارت قرار است ۱۰ درصد از جاده های کشور نوسازی بتنی شود که در این خصوص عملیات مطالعاتی در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه برای این محور خریداری و امروز کار آغازکرده افزود: این طرح برای اولین بار در کشور در قطعه ای ازمحور بیرجند – قاین بطول ۴۰ کیلومتر روی سازی بتنی شود.

خادمی با بیان اینکه این طرح در برخی از کشورها سابقه طولانی دارد، یادآورشد: افزایش طول عمر، استفاده صرفه اقتصادی، افزایش تولید سیمان و مصرف سیمان مازاد از جمله فواید این طرح است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال است، تصریح کرد: این طرح به لحاظ زیست محیطی مشکلات کمتری دارد و صادرات قیر و ارز آوری بیشتری برای کشور به دنبال دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای کشور اظهارکرد: این طرح می تواند در شش ماه آینده به بهره برداری برسد اما بازه زمانی تعیین شده برای آن را یک سال در نظر گرفته ایم.

خادمی از به بهره برداری ۲۰ کیلومتر در این محور تا پایان سال جاری خبرداد و یادآورشد: پیش بینی می شود ۲۰ کیلومتر دیگر در سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان در حال اجرا است که ۳۵۰ کیلومتر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ۵۰۰ کیلومتردیگر توسط راه و شهرسازی در حال انجام است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای کشور اظهارکرد: ۳۵۰ کیلومتری که مربوط به شرکت زیرساخت و توسعه است در چهار سال آینده به اتمام می رسد و ۱۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و بقیه آن نیز در حال اجراست که به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

خادمی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان برای اجرای بزرگراه های خراسان جنوبی نیازمند است که با اولویت بندی توسط مسوولان به مسیرها اختصاص خواهد یافت و براساس منابع مالی در مدت ۴ سال و جاده‌هایی که اولویت دارد طی ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما