شناسهٔ خبر: 25706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد:

کاهش نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده مقدمه پویایی بازآفرینی پایدار شهری

حيدر نوروزی مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: نرخ سود تسهیلات بافت‌های فرسوده و عرصه‌های ناکارآمد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، حیدر نوروزی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به مصوبه هیأت محترم وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، ارائه تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن اعلام کاهش نرخ تسهیلات بافت‌های فرسوده، نرخ سود را در دوره مشارکت و بازپرداخت ۱۸ درصد بیان کرد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته متقاضیانی که در سامانه تسهیلات ثبت نام نمایند از یارانه ۱۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ارائه تسهیلات در محدوده‌های هدف را از بسته‌های تشویقی دولت عنوان کرد که میزان تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال و شهرهای کمتر از جمعیت مورد نظر، ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی است و متقاضیانی که از طریق تجمیع پلاک اقدام به نوسازی و دریافت پروانه ساخت نمایند از تسهیلات ودیعه مسکن با نرخ حمایتی ۷ _۴ درصدی و به مبلغ حداکثر ۲۰۰میلیون ریال بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در راستای چارچوب برنامه حمایتی اقتصاد مقاومتی و با توجه به بسته حمایتی خارج از رکود دولت، اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل به منظور تسریع در ارائه تسهیلات، ثبت نام و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل را راسا برعهده گرفته است.

نوروزی ضمن اعلام سهمیه ابلاغی استان مازندران به تعداد ۵۵۰۰ واحد افزود: از زمان ابلاغ سهیمه مذکور  بالغ بر ۳۰۰۰ واحد تسهیلات به متقاضیان واگذار شده و همچنین زمان ثبت نام و معرفی متقاضیان که در دوره‌های گذشته به دلایل مختلف زمان‌بر بوده است با تلاش همکاران اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل در کمترین زمان و در واقع بدون دوره انتظار صورت می‌پذیرد.

نظر شما