شناسهٔ خبر: 25719 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عطرچیان مطرح کرد:

امضای سند کریدور دریای سیاه تا پایان ۲۰۱۶/ تركيه امنیت رانندگان ایرانی را تامين کنند

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری معتقد است در صورتی که نگاه مثبت تمام کشورهای عضو کریدور خلیج فارس به دریای سیاه ادامه داشته باشد، در آینده نزدیک می‌توان انتظار داشت این کریدور به عنوان اصلی‌ترین مسیرهای ترانزیتی منطقه به شکل رسمی کار خود را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جواد عطرچیان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری جلسات مثبتی که در طول ماه‌های گذشته میان ایران و دیگر کشورهای همسایه کریدور خلیج فارس به دریای سیاه شکل گرفته، مقدمات کار تا حد زیادی پیگیری شده است و انتظار داریم مراحل باقی‌مانده نیز در کوتاه‌مدت نهایی شود.

به گفته وی، پس از برگزاری جلسه اخیر نمایندگان کشورهای ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، یونان و بلغارستان که به نهایی شدن بخشی از مذاکرات میان این کشورها انجامید، بنا بر آن شده که پیگیری‌های لازم برای نوشتن سند ابتدایی این کریدور انجام شود و طبق پیش‌بینی‌ها تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۱۶ میلادی به امضای وزرای راه و شهرسازی و حمل‌ونقل این کشورها برسد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان این‌که بحث اخذ روادید از رانندگان ایرانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این مسیر پیگیری شده، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر در آذربایجان و گرجستان نیازی به ارائه‌ روادید از سوی رانندگان ایرانی وجود ندارد و در رابطه با دیگر کشورهای مقصد نیز امکان آن وجود دارد که مذاکراتی در این زمینه صورت گیرد.

عطرچیان همچنین درباره آخرین وضعیت ترانزیت زمینی با ترکیه، به ايسنا گفت: پس از چند ساعتی که مرز این کشور به دلیل مسائل سیاسی مسدود شد، دیگر مشکل خاصی به وجود نیامده و تردد راننده‌های ایرانی به شکل عادی در جریان است. ما انتظار داریم ترک‌ها امنیت رانندگان ایرانی را به شکل کامل برقرار کنند تا ترانزیت دو کشور مانند گذشته پیگیری شود.

نظر شما