شناسهٔ خبر: 25722 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امكان پهلوگيری شناورهای با ظرفيت ۵ هزار تن و كشتی‌های كانتينری در بندر لنگه

بازدید عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جريان سفر به منطقه غرب استان هرمزگان، از طرح توسعه بندر تجاری لنگه بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، محمد  راستاد در ابتدای حضور خود در شهرستان بندر لنگه با آیت‌الله سید محمد جواد رکنی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ضمن بازديد از بخش های مختلف اداره بنادر و دريانوردی بندر لنگه از طرح‌های توسعه‌ای اين مجموعه بندری همچون اطاله موج شكن، تعميرات اساسی اسكله‌ها و محوطه سازی و افزايش پسكرانه ديدن كرد و از نزديك در جريان روند اجرای پروژه لايروبی اين بندر قرار گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از این بازدید، طی دیدار چهره به چهره با صاحبان و مالکان شناور و دیگر فعالان حوزه حمل و نقل دریایی، به صحبت‌ها و دغدغه ها آنها گوش فرا داد و برای رفع و رجوع مسایل مطرح شده، دستوراتی صادر کرد.

محمود صابری مدير اداره بنادر و دريانوردی بندر لنگه در حاشيه اين بازديد به بيان گزارشی از عملکرد این بندر و محورهای مهم تجاری- مسافری و همچنين آخرين وضعيت فازهای توسعه دريايی در حال اجرا، پرداخت.

صابری گفت: با اجراي فاز اول و دوم طرح توسعه دريايي بندرلنگه، طول موج شكن اين بندر از ۱۵۰۰ متر به ۱۹۷۵ متر و مساحت حوضچه نيز از ۱۰ هكتار به ۳۰ هكتار رسيده است.

به گفته وی، در حال حاضر، فاز سوم پروژه لایروبی شامل ۲۵ درصد نهایی از مساحت ۳۰ هکتاری حوضچه در حال اجراست.

مدير اداره بنادر و دريانوردي بندر لنگه خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری كامل از طرح توسعه دريايی بندرلنگه امكان پهلوگيری شناورهای با ظرفيت ۵ هزار تن با آبخور ۵.۵ متر و كشتی‌های كانتينری در اين بندر فراهم مي شود. همچنين، پس از پايان لايروبی، بيش از ۹ هكتار محوطه جديد نيز در اين بندر استحصال خواهد شد.

گفتني است، تني چند از ديگر مدیران حوزه معاونت دریایی سازمان بنادر، مقامات محلی و اصحاب رسانه شهرستان بندر لنگه، در اين بازديد حضور داشتند.

يادآور مي شود، بندر لنگه با دارا بودن ۵۰۰ متر اسكله و ۳۵ هكتار وسعت به عنوان اصلي ترين بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دريايي كشور نقش آفريني مي كند و علاوه بر صادرات كالا، پشتياني از فعاليت هاي ترانزيتي، وارداتي و كابوتاژ را نيز بر عهده دارد.

براساس اين گزارش، اتصال از سه جهت به شبكه جاده اي كشور، موقعيت مناسب قرارگيري بندر به لحاظ جغرافيايی، نزديكي به تنگه هرمز و آب هاي بين المللي، وضعيت مناسب توسعه فيزيكي طي ساليان اخير و ارتباط قوي ساكنان آن با اتباع كشورهاي حاشيه خليج فارس در كنار مديريت اصولی و تأثيرگذار حوزه دريايي و بندري در اين خطه باعث شده بندر تجاري لنگه همچنان در عرصه ملي و بين المللي حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد و به عنوان يكي از كانون‌های ثقل تجارت دريايی در ساحل شمالی خليج فارس قلمداد شود.

نظر شما