شناسهٔ خبر: 25735 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

۱۲ مرداد پرترافيك‌ترين روز فرودگاه رشت با ۸۰ سورتی پرواز

فرودگاه سردار جنگل رشت فرودگاه رشت در ۱۲ مرداد پرترافیك‌ترین روز خود را با ۸۰ سورتی پرواز مسافری، آموزشی، انتظامی و خدماتی تجربه كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گیلان، فرودگاه سردار جنگل رشت در ماه اخیر بیش از سه هزار پرواز مسافری، آموزشی، انتظامی و خدماتی را پذیرش كرده است و امروز ۱۲ مرداد پرترافیك‌ترین روز خود را تجربه كرده است.

غلامرضا كریم آقایی در جلسه صیح امروز خود كه با كاركنان اداره مراقبت پرواز این اداره كل برگزار كرد در اینباره گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت به عنوان تنها فرودگاه گیلان ظرفیت پذیرش پروازهای زیادی را دارد كه امروز در بی‌سابقه ترین آن توانستیم ۸۰ سورتی پرواز را از انواع مسافری، آموزشی، خدماتی و انتظامی را پذیرش نماییم.

وی به شرایط جوی گیلان اشاره كرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های زیاد در گیلان مخصوصا در شش ماهه دوم سال و پایین بودن سطح ابر، لازم است دستگاه كمك ناوبری ILS بروزرسانی شود.

مدیركل فرودگاه گیلان اضافه كرد: در بعضی از استان‌ها یك شركت هواپیمایی با حمایت مدیران ارشد استان مستقر شده و اولین و آخرین پرواز روزانه خود را در همان فرودگاه انجام می‌دهد و پیشنهاد می‌كنم شركتی با نام "گیل ایرلاین" توسط بخش خصوصی در فرودگاه سردار جنگل رشت مستقر شود تا شاهد پروازهای بیشتر در فرودگاه رشت باشیم.

كریم آقایی به افزایش اطلاعات هوانوردی شهروندان گیلانی و مسافران فرودگاه رشت اشاره كرد و افزود: روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت نشریه‌ای به نام گزارش هوانوردی گیل" "Gil aviation Report"را برای افزایش اطلاعات هوانوردی مسافران و مردم گیلان راه اندازی كند.

نظر شما