شناسهٔ خبر: 25750 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

انتقال ایستگاه راه‌آهن از تهران قابلیت اجرا ندارد/ پیشنهاد شهرداری تهران عجیب، پرهزینه و غیرممکن است

ایستگاه راه آهن تهران معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تحلیل پیشنهاد عجیب و پرهزینه شهرداری تهران مبنی بر انتقال ایستگاه راه آهن تهران انجام اینکار را عجیب، پرهزینه و غیرممکن خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده درباره پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر جا به جایی ایستگاه راه آهن تهران و انتقال آن به خارج شهر گفت: موضوع انتقال راه آهن از تهران قابلیت اجرا ندارد. راه آهن ماهیتی مانند فرودگاه ندارد که با تغییر مسیر پرواز هواپیماها قابل حل باشد و انتقال آن به زیر ساخت‌های متعددی نیاز دارد.   

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد ایستگاه راه آهن به نقطه دیگری منتقل شود مسیر تمام خطوط  راه آهن را باید تغییر دهیم که این یک پروژه عجیب و غریبی است که بسیار هم زمان بر خواهد بود و برای انجام این کار بسیاری از خطوط از جمله خط پر ترافیک تهران- مشهد باید برای مدت طولانی متوقف شود.  

معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه به شدت بر روی این پروژه کار می‌کنیم که ایستگاه راه آهن را به یک مجموعه‌ای که بتواند بیشترین خدمات ممکن را به شهروندان ارائه کند، تبدیل کنیم، گفت: برای انجام این پروژه از مشاوران حرفه‌ای استفاده می کنیم.

محمدزاده به ایلنا گفت: اگر معنی اظهارات شهردار تهران از جابه جایی ایستگاه راه‌آهن این است که آن ایستگاه به سمت خارج تهران و حرم مطهر منتقل شود صرف نظر از اینکه این کار به صرفه است یا نه، به لحاظ اجرای پروژه بسیار سخت و پرهزینه است. همانطور که گفتم برای اجرای این پروژه اولین اقدام تغییر مسیر ریل و احداث خطوط راه آهن جدید است و در این مدت برخی از ترددها متوقف می‌ماند./

نظر شما