شناسهٔ خبر: 25777 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات اطلاعیه سازمان نظام مهندسی استان تهران برای مجمع عمومی سالانه نوبت دوم

نظام‌مهندسی تهران سازمان نظام مهندسی استان تهران طی اطلاعیه‌ای جزییات برگزاری ادامه مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی استان تهران طی اطلاعیه‌ای جزییات برگزاری ادامه مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم را تشریح کرد. در اطلاعیه سازمان نظام مهندسی استان تهران آمده است: ادامه مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران روز گذشته ١٢ مردادماه در حالی با مشارکت جمعی از اعضا در سالن همايش‌های رازی برگزار شد که به علت پافشاری و اصرار غیر منطقی رييس مجمع عمومی بر اداره جلسه به شيوه غير قانونی و بر خلاف نظام‌نامه و رویه معمول برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالانه، جلسه بی‌نتیجه ماند.

در روند برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در تاريخ اول تيرماه پس از استقرار هیات رییسه سنی و انجام رای‌گیری الکترونیکی برای انتخاب هیات رییسه اصلی، این هیات رییسه مستقر و بررسی دستور جلسه را آغاز کردند.

 ريیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در آن جلسه در دو بخش به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۴ هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به مجمع عمومی عادی پرداخت که در بخش اول، اهم فعالیت‌های هیات مدیره دوره ششم در ۸ ماه اول سال ۱۳۹۴ و در بخش ديگر به تشريح عملكرد هیات مدیره دوره هفتم در ٤ ماه پايانی سال ١٣٩٤ پرداخت.

پس از این گزارش جمعی از اعضای حاضر در جلسه به ارایه نظرات و بیان سوالات در خصوص این گزارش عملکرد پرداختند كه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مجددا به تريبون بازگشت و به موارد مطرح شده پاسخ داد.

سپس می‌بایست گزارش صورت‌های مالی(ترازنامه سال ۱۳۹۴) توسط نماینده هیات مدیره ارائه می‌شد که بنا بر اظهار نظر نماینده اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر آماده نبودن اظهار نظر حسابرسان تقاضای خارج نمودن این موضوع از دستور کار مجمع عمومی را به رئیس جلسه ارائه نمود. لیکن رئیس جلسه با بی اعتنایی به این پیشنهاد، از بازرس سازمان جهت اعلام نظر در مورد عملکرد هیأت مدیره دعوت نموده و بخشی از آن قرائت و به دلیل پایان یافتن زمان برگزاری مجمع، بررسی ادامه دستور جلسه به زمان دیگری موکول و اعلام تنفس گردید.  

درحاليكه مطابق قانون، در ادامه برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سازمان كه  ۱۲ مرداد ماه(روز گذشته)، می‌بايست ادامه دستور جلسه قبل در دستور كار قرار می‌گرفت، اصرار غیرمنطقی رييس مجمع عمومی بر اداره جلسه به شيوه غير قانونی و بر خلاف نظام‌نامه و بی‌توجهی و بی‌اعتنايی وی علی‌رغم توضيحات و اخطار وارده نماينده وزارت راه و شهرسازی بر غير قانونی بودن نحوه اداره مجمع، كه اداره جلسه را همچنان به نحو دلخواه و خلاف قانون، ادامه می‌داد موجب خروج نماینده وزارت راه و شهرسازی، نماینده اداره کل راه و شهرسازی، اعضای هيات مديره و جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از جلسه شد و علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های سازمان در جهت برگزاری مجمع عمومی وزین، با شکوه در شأن سازمان و اعضای محترم، متاسفانه به دلیل قانون‌شکنی ريیس مجمع و حرمت‌شکنی عده‌ای معدود، جلسه بی‌نتیجه ماند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن تشکر و سپاسگزاری از مشارکت متعهدانه، مسوولانه و قانونمند اعضای محترم حاضر در مجمع، حق خود را برای برخورد با مسببان اين بی‌قانونی و معدود افرادی كه با رفتارهای غيرقانونی و غير اخلاقی خود به تشويش اذهان عمومی پرداختند و موجب بروز خسارت به سازمان و اعضا شدند از طريق مجاری قانونی و پيگيری در مراجع ذيصلاح انتظامی محفوظ می‌داند و بدون ترديد در جهت نهادينه‌سازی، قانون‌گرايی و اخلاق‌مداری، عدول و إغماض نخواهد كرد.

نظر شما