شناسهٔ خبر: 25800 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مرکز مدیریت راه های کشور خبر داد:

۲۷میلیون اطلاع‌رسانی و پاسخگویی از طریق سامانه‌های ۱۴۱ در سه ماه اول سال/ کاهش ۱/۸ درصدی میانگین سرعت نسبت به مدت مشابه سال قبل

علی اکبر عاشوری مدیرکل مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در سه ماه ابتدای سال ۹۵، بیش از ۲۷ میلیون مورد اطلاع‌رسانی از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱ مركز مدیریت راه‌های كشور در راستای اجرای حقوق شهروندی و ارائه اطلاعات به هموطنان جهت سفرهای بین‌شهری ایمن صورت پذیرفت كه بیش از ۸۳ درصد ‌آنها از طریق وب‌سایت و اپلیكیشن ۱۴۱ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، علی‌اكبر آشوری رئیس مركز مدیریت راه‌های كشور با بیان اینکه «بیش از ۲۷ میلیون مورد اطلاع‌رسانی از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱ مركز مدیریت راه‌های كشور در راستای اجرای حقوق شهروندی در سه ماه ابتدای سال ۹۵ صورت پذیرفته، اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۳۸ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ صورت گرفت كه حدود ۶ درصد مخاطبین با اپراتور ارتباط برقرار کردند و بقیه از اطلاعات بخش گویای سامانه استفاده نمودند.

 آشوری با بیان این كه در سه ماه اول سال جاری بیش از ۳۵ هزار مورد در سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده‌ای درج گردیده، افزود: علت بیشترین این سوانح، تصادف و سپس شرایط جوی نامساعد و مشكلات مشاهده شده جاده‌ای بوده است و استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری بهترین عملكرد را در این سامانه داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت تعداد ركوردهای تخلفات سرعت ثبت شده سامانه‌ها و ارسال شده به پلیس جهت انجام فرآیند صدور برگ جریمه متخلفین سرعت در جاده‌ها، در مجموع یك میلیون و  ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ مورد بوده كه تعداد ۸۲۳ هزار و ۳۱۰ مورد به جریمه منتج گردیده است.

رئیس مركز مدیریت راه‌های كشور همچنین اعلام كرد: در سه ماه اول سال ۹۵، استان‌های البرز، تهران، مازندران، قزوین و گیلان به ترتیب دارای بیش‌ترین متوسط تردد ساعتی در سطح معابر خود بوده‌اند. همچنین متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه در كل كشور در این مدت ، تعداد ۳۲۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به میزان ۱/۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ترددشمارها، محورهای آزادراه كرج–تهران، آزادراه كرج–قزوین ، آزادراه قزوین–كرج و آزادراه تهران–کرج ، پرترددترین محورهای ارتباطی كشور بوده‌اند.

آشوری همچنین اعلام كرد: سرعت متوسط تردد ثبت شده سه ماهه اول سال جاری در كل كشور ، ۸۰ كیلومتر بر ساعت است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، معادل ۱/۸ كیلومتر بر ساعت كاهش داشته است.

وی از هموطنان گرامی خواست با دریافت اطلاعات، تصاویر و داده‌های وضعیت جاده‌‌های بین‌شهری از طریق تلفن گویای ۱۴۱، پایگاه اطلاع‌رسانی www.۱۴۱.ir ، دانلود اپلیكیشن ۱۴۱ بر سفرهای خود مدیریت کنند با اطمینان خاطر مسافرت نمایند.

نظر شما