شناسهٔ خبر: 25803 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان/ لزوم توجه به اقلیم خاص استان‌ها در تقسیم اعتبارات راه‌سازی/ آمادگی ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده آذربایجان غربی برای دریافت تسهیلات/ افتتاح ۳۱ طرح عمرانی ایلام در هفته دولت

آخوندی سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان و بازدید از پروژه‌های عمرانی این استان، اعلام ضرورت توجه به اقلیم خاص استان‌ها در تقسیم اعتبارات راهسازی از سوی مدیرکل کهگیلویه و بویر احمد، آمادگی ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده آذربایجان غربی برای دریافت تسهیلات و اعلام افتتاح ۳۱ طرح عمرانی ایلام در هفته دولت از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش هفتگی اخبار استان‌ها تاپایان هفته جاری به شرح زیر است:

 

نام استان

استان ها در هفته ای که گذشت

کردستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به این خبر که تا پایان سال جاری و اوایل سال ۹۶میزان ۱۶۰ کیلومتر راه در استان آسفالت می شود گفت: ۳۴ درصد از ۹۸۰ کیلومتر راه روستایی سقز آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تحویل تعدادی از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۶ زمان پایان یافتن این پرونده در استان کردستان باشد.

تهران

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هشدار داده است که زلزله احتمالی پایتخت بدون تبلیغ در حال تبلیغ است و بر لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت مناسب به مالکان بافت‌های فرسوده تاکید کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه بالای راهسازی دراین استان کوهستانی بر لزوم توجه به اقلیم خاص استان‌ها در تقسیم اعتبارات راهسازی تاکید کرد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیشتر محورهای پر تردد استان دوبانده و چهار خطه است و این ویژگی باعث می‌شود سفرهای ایمن در راه‌های استان اصفهان انجام شود.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان با اعلام اینکه برنامه‌ریزی شده برای بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در بافت فرسوده استان تسهیلات بانکی پرداخت شود گفت: ۵۰۰ واحد در محدوده بافت فرسوده آذربایجان غربی آماده دریافت تسهیلات بانکی ویژه بازسازی و نوسازی شهری است.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: جاری شدن سیلاب در این منطقه ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به حوزه راه‌ها خسارت وارد کرد.

بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفته است در چهار ماه نخست امسال ۳۵.۸ میلیون تن کالا در بندر خارگ تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

خوزستان

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اعلام اینکه نخستین پرواز از فرودگاه اهواز به مقصد گرجستان با هواپیمایی جرجیا ایر ۱۷ مرداد ماه انجام می‌گیرد از افزایش ۴۱ درصدی پروازها در فرودگاه اهواز در چهار ماهه نخست سال خبر داده است.

مازندران

مدیركل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به جایگاه بندر فریدونكنار در بخش حمل و نقل دریایی استان، بر ضرورت توسعه همه جانبه این بندر تاكید كرد.

مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: نرخ سود تسهیلات بافت‌های فرسوده و عرصه‌های ناکارآمد کاهش یافت.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از اجرای بیس و آسفالت ۲۳ كیلومتر از راه‌های روستایی این استان خبر داد.

رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: در حال حاضر ۵۳ شرکت مسافربری در همدان فعال هستند که از این تعداد ۱۱ شرکت از مدیرفنی برخوردار نیست.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در تشریح عملکرد این اداره کل در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام راهسازی، راهداری و اماکن دولتی گفت: برای تکمیل پروژه‌های شاخص عمرانی، بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ایلام

مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۳۱ طرح راه و شهرسازی استان ایلام در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به واحدهای تحویل داده شده مسکن مهر، گفت: از کل واحدهای مسکن مهر استان تا به حال ۱۵ هزار و ۵۴ واحد تحویل داده شده است و ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر در هفته دولت تحویل داده می‌شود.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از پیشرفت ۸۰ درصدی تونل شهید باقری لامرد خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از رفع تصرف ۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی شهر گله‌دار خبر داد.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری ٦٦٩ هزار و ٨٤٧ TEU کانتینر و رشد ٢٧ درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی چهار ماهه سال جاری، خبر داده است و گفته: ٣ میلیون و ٢٨ هزار و ٩٢٧تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از صعود ۲۳ پله‌ای حوزه املاک حقوقی این اداره در ارزیابی کشوری سال ۹۴ خبر داد.

کرمان

مديركل راه و شهرسازی استان كرمان، گفت: بارندگی‌های اخير در ۱۱ شهرستان استان كرمان، ۵۰ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ریال خسارت به راه‌های استان كرمان وارد كرد.

لرستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران استان لرستان از طریق اسناد خزانه پرداخت شده است» گفت: با توجه به اینکه مبلغ مطالبات باقی‌مانده پیمانکاران به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شده است تلاش می‌کنیم در سال جاری با یک ابلاغ جدید درهر هفته به تدریج کل مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

 

نظر شما