شناسهٔ خبر: 25805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم آباد مطرح کرد:

احداث ۴۶۰۰متر ترمینال جدید و جانبی در فرودگاه خرم‌آباد/هزینه ۲۱ میلیاردی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد/ پیشرفت ۹۰ درصدی اپرون ۱۱ هزار متری/ جابجایی ۲۳ هزار مسافر در سالجاری

اسفندیار کیانی بیگدلی مدیر فرودگاه خرم آباد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از این فرودگاه با اشاره به طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد گفت: در قالب این طرح ۲ هزار و ۳۰۰ متر ترمینال جدید و ۲ هزار و ۳۰۰ متر ترمینال جانبی احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم آباد صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه خرم آباد در گفتگو با مهر اظهار داشت: تعداد پروازهای این فرودگاه طی سال گذشته  هزار و ۸۵ پرواز بوده و این درحالیست که تا پیش از این تعداد پرواز های این فرودگاه ۳۸۸ پرواز بوده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۸۲ هزار مسافر از طریق فرودگاه خرم آباد جابه جا شده است و طی چهار ماه اول سال جاری نیز ۲۳ هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابه جا شده اند.

کیانی با اشاره به اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد گفت: در قالب این طرح ۲ هزار و ۳۰۰ متر ترمینال جدید و ۲ هزار و ۳۰۰ متر ترمینال جانبی احداث می شود.

وی همچنین از احداث هزار و ۶۰۰ متر پاویون جدید در قالب اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۳۰۰ نفر از طریق فرودگاه خرم آباد به نجف و کربلا اعزام شده اند.

محسن طاهری مشاور طرح توسعه فرودگاه خرم آباد نیز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد از صرف ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه این فرودگاه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در دست اجرا بوده و تا کنون کار افزایش طول باند فرودگاه به میزان ۴۲۰ متر انجام شده و اپرون فرودگاه به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در حال اجرا است و این بخش از کار دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است.

وی افزود: در حال حاضر جاده دسترسی اطراف باند فرودگاه نیز به طول ۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است.

طاهری گفت: در مجموع طول باند فرودگاه خرم آباد ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع بوده که با اجرای طرح توسعه طول باند فرودگاه به ۳ هزار و ۴۲۰ مترمربع افزایش یافته و تا پایان فصل پاییز کار آسفالت باند فرودگاه به اتمام می رسد.

گفتنی است، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه پس از ورود به فرودگاه خرم آباد از طرح توسعه و افزایش سطوح پروازی این فرودگاه بازدید کرد و گفت: طرح توسعه و تطویل باند فرودگاه خرم آباد به طول ۴۰۰ متر در دست اجرا اجرای آن ها بازدید کرد.

نظر شما